Πώς να φροντίσεις την ψυχική και σωματική σου υγεία μετά τον τοκετό

Εγκυμοσύνη - Βρέφη

Πολύς λόγος γίνεται για το πως να φροντίσεις το νεογέννητο μετά τον τοκετό, όμως για να φροντίσεις το μωρό σου σωστά, πρέπει πρώτα εσύ να είσαι καλά. Έτσι, είναι σημαντικό να φροντίζεις και τη δική σου σωματική και ψυχική σου υγεία μόλις γίνεις μανούλα.

Ειδικά αν είναι το πρώτο, οι πρώτες ημέρες μετά τη γέννα μπορεί να σου φανούν «βουνό», να σε αγχώσουν ακόμα και να σε τρομάξουν. Είναι απολύτως φυσιολογικό, καθώς είναι κάτι που όσο κι αν έχεις προετοιμαστεί γι’ αυτό, όταν πάρεις το μωρό για πρώτη φορά αγκαλιά θα τα ξεχάσεις όλα και θα νιώθεις πως δεν ξέρεις ακριβώς τι να κάνεις.

Η συναισθηματική υγεία επηρεάζει τη σωματική και αντίστροφα. Πώς μπορείς λοιπόν να φροντίσεις τον εαυτό σου όταν επιστρέφεις σπίτι με ένα βρέφος λίγων ημερών;

Μία ημέρα τη φορά

Ναι, υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν. Μην τα σκέφτεσαι ΌΛΑ, απλά εστίασε σε αυτά που πρέπει να γίνουν τη σημερινή ημέρα. Επιπλέον, μπορείς να το ‘σπάσεις’ περισσότερο. Αντί να σκέφτεσαι αυτά που πρέπει να γίνουν σήμερα, εστίασε σε αυτό που πρέπει να γίνει τώρα.

Ο ύπνος σου

Ξέρω, ο καθένας σου λέει πως πρέπει να κοιμάσαι. Όμως πραγματικά, χρειάζεται να κοιμάσαι όποτε κοιμάται και το μικρό σου. Ζήτησε τη βοήθεια του συντρόφου σου ή της οικογένειάς σου, ώστε να γίνουν κάποιες δουλειές στο σπίτι και να μην απασχολείσαι με αυτό όσο το μικρό σου κοιμάται.

Φρόντισε το σώμα σου

Είναι εύκολο να ξεχάσεις να φας, όμως χρειάζεται να φροντίζεις το σώμα σου με την ίδια ευλάβεια που φροντίζεις το μωρό. Φυτικές ίνες, λαχανικά και φρούτα είναι το τρίπτυχο για μία καλή διατροφή. Επιπλέον, πίνε πολύ νερό και μίλησε με τον γιατρό σου μήπως χρειαστεί κάποιο συμπλήρωμα βιταμινών.

Κινήσου

Για τις πρώτες έξι εβδομάδες μετά τον τοκετό δεν πρέπει να κάνεις κάποια άσκηση, όμως μπορείς να ξεκινήσεις κάποιες μικρές βόλτες με το μικρό σου. Το μυστικό είναι να κινείσαι έστω και για λίγο εκτός σπιτιού.

Βρες χρόνο για τις κοινωνικές σου επαφές

Τώρα με το lockdown είναι κάπως πιο δύσκολο, οπότε σε αυτή την περίπτωση η τεχνολογία είναι φίλη σου. Μίλησε με τους φίλους σου μέσω βιντεοκλήσης και μάθε τα νέα τους. Μην αμελήσεις τις κοινωνικές σου επαφές γιατί είναι ένας τρόπος να νιώσεις «ο εαυτός σου».

Ζήτησε βοήθεια αν τη χρειάζεσαι

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην ζητήσεις βοήθεια όταν τη χρειάζεσαι. Οι πρώτες ημέρες μετά τον τοκετό και με ένα νεογέννητο στο σπίτι, μπορεί να είναι πολύ αγχωτικές αλλά και κουραστικές. Οι κοντινοί σου άνθρωποι σίγουρα θέλουν να σε βοηθήσουν όπου μπορούν, οπότε το μόνο που χρειάζεται είναι το ζητήσεις.

 

Photo by Hollie Santos from Unsplash

Τατιάνα Τζινιώλη
Τατιάνα Τζινιώλη
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES

MORE EDITOR'S ARTICLES

4 πράγματα που θέλουμε να κρατήσουμε ως γονείς και μετά το lockdown

4 πράγματα που θέλουμε να κρατήσουμε ως γονείς και μετά το lockdown

Μπορώ να πάρω συμπλήρωμα μελατονίνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Μπορώ να πάρω συμπλήρωμα μελατονίνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

10 Μαϊου ανοίγουν Δημοτικά και Γυμνάσια

10 Μαϊου ανοίγουν Δημοτικά και Γυμνάσια

Τι γίνεται όταν μόνο ο ένας θέλει κι άλλο παιδί;

Τι γίνεται όταν μόνο ο ένας θέλει κι άλλο παιδί;

Αυστραλία: Οι αντιδράσεις για την «άστοχη» καμπάνια για τη σεξουαλική διαπεδαγώγηση

Αυστραλία: Οι αντιδράσεις για την «άστοχη» καμπάνια για τη σεξουαλική διαπεδαγώγηση

7 μαθήματα να δώσεις στο παιδί για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής

7 μαθήματα να δώσεις στο παιδί για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής

Πρέπει να συμπληρώσουμε στο βιογραφικό τα parenting skills μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Πρέπει να συμπληρώσουμε στο βιογραφικό τα parenting skills μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας

H viral φωτογραφία με τον μπαμπά που κοιμάται στο πάτωμα νοσοκομείου

H viral φωτογραφία με τον μπαμπά που κοιμάται στο πάτωμα νοσοκομείου

Ο ύπνος του νεογέννητου: Τι να περιμένεις τους πρώτους τρεις μήνες με το μωρό

Ο ύπνος του νεογέννητου: Τι να περιμένεις τους πρώτους τρεις μήνες με το μωρό