Πώς θα κάνεις πιο υγιεινά την πίτσα και το σουβλάκι

Guest Editors

Δύο φαγητά,  για τα οποία τρελαίνονται τα παιδιά (και όχι μόνο) και μάλιστα είναι οι πλέον συνηθισμένες επιλογές στις οικογενειακές εξόδους,  είναι αναμφίβολα η πίτσα και το παραδοσιακό ελληνικό σουβλάκι.

Εκτός λοιπόν από το να τα απολαμβάνουμε έξω, μπορούμε να τα προετοιμάσουμε και στο σπίτι, σε μία πιο ελαφριά εκδοχή αλλά σίγουρα νόστιμη και λαχταριστή.

Σχετικά με την πίτσα: Η  ζύμη μπορεί να είναι σπιτική (κλασική ή ολικής αλέσεως για περισσότερες φυτικές ίνες). Από πάνω μπορεί να καλυφθεί με διάφορα τυριά της αρεσκείας μας (λευκά ή κίτρινα) και με αρκετά λαχανικά * σίγουρα ένας τέλειος τρόπος για να καταναλώσουν τα παιδιά περισσότερα λαχανικά έστω και κρυμμένα (κάτω από τα τυριά).

Διατροφική Σημείωση: Το σίγουρο είναι ότι η σπιτική πίτσα, αποτελεί ένα πλήρες γεύμα, καλή πηγή υδατανθράκων, πρωτεϊνών και χαμηλή σε λιπαρά (ιδίως εάν αποφύγουμε τα αλλαντικά και προσέξουμε την ποσότητα του ελαιολάδου ). Παράλληλα, τα λαχανικά εμπλουτίζουν το πιάτο μας με βιταμίνες, ιδίως C, A , Ε και λυκοπενίου (ισχυρό αντιοξειδωτικό συστατικό που περιέχεται στη ντομάτα και μάλιστα όταν αυτή ψήνεται αυξάνεται η δραστικότητά του)!

Σχετικά με το σουβλάκι: Η πίτα μπορεί να είναι σπιτική ή εμπορίου , ψημένη σε φούρνο ή σχάρα για λίγα λεπτά , χωρίς λάδι. Το κρέας μπορεί να είναι στήθος κοτόπουλου (πιο πλούσιο σε πρωτεΐνη και με λιγότερα λιπαρά από ότι το κρέας από μπούτι) ή φιλέτο χοιρινού ή μοσχαρίσιο κρέατος. Πολύ καλή επιλογή είναι και το μπιφτέκι από κιμά στήθους κοτόπουλου ή γαλοπούλας και εδώ το γεύμα μπορεί να ενισχυθεί σε βιταμίνες με την χρήση λαχανικών, όπως: ντομάτα, μαρούλι, λάχανο, τριμμένο καρότο, κρεμμύδι. Επίσης, αντί για σως, μπορούμε να ετοιμάσουμε σπιτικό τζατζίκι με γιαούρτι, σκόρδο, μυρωδικά και αγγουράκι ή σκέτη σως γιαουρτιού με μπαχαρικά και μυρωδικά αρεσκείας μας. Μία επιπλέον ιδέα, η ελαφριά σως που προκύπτει από το ανακάτεμα μουστάρδας με βαλσαμικό ξύδι.

Διατροφική Σημείωση: κάπως έτσι έχουμε ένα γεύμα, επίσης πλήρες, καθώς περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και χαμηλά λιπαρά (εφόσον έχουμε αποφύγει τις τηγανιτές πατάτες και τις σάλτσες μαγιονέζας).

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES