Όλες οι ευεργετικές ιδιότητες της φράουλας

Guest Editors

Αναμφισβήτητα , ένα από τα πιο αγαπημένα φρούτα της άνοιξης είναι για τους περισσότερους ( εμού συμπεριλαμβανομένης) η φράουλα. Είναι γλυκιά, ζουμερή, δροσερή, καταναλώνεται με πολλούς τρόπους και μπορεί να αποτελέσει ιδανική επιλογή για ένα πιο γλυκό και λαχταριστό σνακ.

Πέρα από τη νοστιμιά της , η φράουλα είναι ένα άκρως θρεπτικό φρούτο, πλούσιο σε βιταμίνες και πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά. Περιέχει σε μεγάλο ποσοστό φλαβονοειδή και πολυφαινόλες, γνωστές ομάδες ισχυρών αντιοξειδωτικών συστατικών.

Επιπρόσθετα η φράουλα αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, καθώς 1 περίπου φλιτζάνι καθαρισμένες φράουλες καλύπτει σε ποσοστό πάνω από 50% την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη αυτής της βιταμίνης, η οποία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην σύνθεση κολλαγόνου αλλά και στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος.  Επιπλέον, η φράουλα περιέχει :βιταμίνες: Α, Κ, Ε (α τοκοφερόλη) , Φυλλικό Οξύ και μέταλλα όπως; Ασβέστιο (Ca), Μαγγάνιο (Mn), Ψευδάργυρος (Zn), Φώσφορος (P), Κάλιο (Κ), Νάτριο (Na).

Λόγω της παραπάνω σύστασης και περιεκτικότητας της σε πληθώρα θρεπτικών μικροθρεπτικών συστατικών και μετάλλων συμβάλει , πέρα από τα προαναφερθέντα και στα παρακάτω:

-μείωση υπέρτασης

-ομαλή εντερική λειτουργία και αντιμετώπιση δυσκοιλιότητας

-αίσθηση κορεσμού κυρίως λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν

καθώς και

-μείωση της τάσης για κατανάλωση γλυκού

ΕXTRA TIPS:  συστήνεται να πλένετε πολύ καλά τις  φράουλες με τρεχούμενο νερό και προτού τις καταναλώσετε μπορείτε να αφήσετε να μουλιάσουν για λίγη ώρα με νερό και ξύδι.

Μην ξεχνάτε  πως η φράουλα είναι από τα φρούτα που μπορούν να καλλιεργηθούν  στον κήπο σας ή σε γλάστρα στο μπαλκόνι και να σας αποδώσουν καρπούς μέχρι και το καλοκαίρι.

Τέλος, περί απόλαυσης ο λόγος, μπορείτε να τις καταναλώσετε με πολλούς και λαχταριστούς τρόπους:

-με γάλα και δημητριακά και μέλι

-μέσα σε γιαούρτι

-μέσα σε smoothies

-επάνω από ελαφριές σπιτικές κρέπες και μέλι

-βουτηγμένες σε λιωμένη σοκολάτα υγείας για ένα υγιεινό και ελαφρύ γλύκισμα

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES