Γιατί το να κοιμάσαι στο πλάι δεν είναι ό,τι καλύτερο για το σώμα σου

Υγεία

4moms team , 13-12-2019

Η στάση που μας αρέσει να κοιμόμαστε, συνδέεται άμεσα με την κατάσταση του κορμιού μας, υπογραμμίζουν οι ειδικοί ύπνου. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις πόνων, η στάση ύπνου είναι καίρια για την αντιμετώπιση ή την επιδείνωση του προβλήματος.

Μία έρευνα του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας στις ΗΠΑ από το 2015, υπολόγιζε πως τουλάχιστον 25 εκατομμύρια Αμερικανοί πάσχουν από χρόνιους πόνους και, στην πλειονότητά τους, δεν φροντίζουν να κοιμούνται στη βέλτιστη στάση για το σώμα τους. Το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου αναφέρει πως οι περισσότεροι ενήλικες προτιμούν να κοιμούνται στο πλάι, παρόλο που αυτό μπορεί να προκαλέσει πόνους στους ώμους και τους μηρούς.

Ο ύπνος στο πλάι από τη δεξιά πλευρά, συνδέεται συχνά και με το αίσθημα «καψίματος» στο στήθος, επειδή χαλαρώνει ο κατώτερος οισοφαγικός σφιγκτήρας, με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν υγρά από το στομάχι στον οισοφάγο.  Από την άλλη, η αριστερή πλευρά έχει λιγότερα προβλήματα καθώς σε αυτή τη στάση η δίοδος από το στομάχι κλείνει καλύτερα.   

 Η καθηγήτρια ιατρικής του κολεγίου «Άλμπερτ Άινσταϊν», Σέλμπι Χάρις, που είναι ειδική σε ζητήματα ύπνου, υπογραμμίζει πως όσοι ξυπνούν με πόνους στο σώμα θα πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξουν στάση.  Όμως, το πραγματικό θέμα για εκείνη, είναι όσοι κοιμούνται μπρούμυτα. Αυτή η στάση ύπνου μας αναγκάζει να στρίβουμε πολύ το κεφάλι μας, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται πολύ ο αυχένας, αυξάνοντας παράλληλα την πιθανότητα για πόνους στους μυς και στις αρθρώσεις.   

Για όσους έχουν συνηθίσει να κοιμούνται μπρούμυτα, η Χάρις συνιστά ένα πιο λεπτό μαξιλάρι, ώστε να μειώνεται η τάση στον αυχένα. Άλλοι γιατροί συμβουλεύουν την τοποθέτηση ενός ακόμα μαξιλαριού στο κούτελο, ώστε να διευκολύνεται η αναπνοή από την μύτη και το στόμα χωρίς να στραβώνει ο λαιμός.  

Η καλύτερη στάση ύπνου; Ανάσκελα

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, μόνο το 8% των ανθρώπων κοιμούνται ανάσκελα, παρά το γεγονός πως αυτή θεωρείται η ιδανική στάση για την αντιμετώπιση των χρόνιων σωματικών πόνων και του καψίματος στο στομάχι. Ωστόσο η Χάρις προειδοποιεί πως αυτή η στάση δεν ενδείκνυται για όσους ροχαλίζουν. Για τους υπόλοιπους όμως, η καθηγήτρια επιμένει πως πρόκειται για την καλύτερη επιλογή, ειδικά αν συνδυαστεί και με ένα δεύτερο μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα.  

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES