Το δικό μας οδοιπορικό στην Κοπεγχάγη

MIND by ΑΜΑΛΙΑ

Σημείο συνάντησης: Σάββατο πρωϊ στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος

Προορισμός: Κοπεγχάγη

4 εφηβα κορίτσια και 5 “μεσήλικα” κορίτσια συναντώνται στο διεθνή αερολιμένα.

Η στιγμή βγαλμένη απο το ριμέϊκ του Beverly Hills 90201. Γεμάτη ενθουσιασμό, κοριτσίστικη ανεμελειά και λίγο από ιντριγκα – καθώς 4 έφηβες μαζί αποτελούν τον ορισμό τις ίντριγκας.

Η Κοπεγχάγη ήταν ο δικός μας παραμυθένιος προορισμός. Είχε κάτι για όλους. Design, γαστρονομία και αρχιτεκτονική για τις μεγάλες. Παραμύθια, μυστήριο και συναυλία για να θυμούνται οι μικρές.

96 ώρες στην Κοπεγχάγη!

Ημέρα πρώτη:

Location, location, location! Αυτό είναι το μότο όταν νοικιάζεις σπίτι! και το δικό μας ήταν στο κέντρο. Λίγα μέτρα μακρυα από το Κοινοβούλιο, το εμπορικό κέντρο αλλα και το πολιστιστικό κέντρο.  Σε ένα τετραόροφο σπίτι μαζευτήκαμε 9 ¨κορίτσια¨. Λίγα μέτρα από τον κεντρικό δρόμο Stroget, όπου γνωστές μπουτικ μπλέκονται ευχάριστα με εναλλακτικές και ψαγμένες διευθύνσεις!

Η πρώτη ημέρα είναι πάντα ιδανική για εξερεύνηση. Στα σοκάκια της πόλης. Την πρώτη ημέρα άναρχα, χωρις πλάνο. Βόλτες στο εμπορικό κέντρο με ένα ποδήλατο ή ένα πατίνι lime και όλοι οι δρόμοι οδηγούσαν στο Ravage. Εδώ όλες βρήκαμε κάτι να μας αρέσει. Άλλη τα θαλασσινά, άλλη τα κρεατικά, Καμία δεν έμεινε παραπονεμένη! Έξω από το παράθυρο διαφορετικές φυλές ποδηλατών έκαναν την “παρέλαση” τους ενώ πλανόδιοι έδιναν χρώμα στο γκρίζο σκηνικό!

Στο δρόμο κάναμε, ανάμεσα σε αλλες, στάση για να απολαύσουμε συνθέσεις λουλουδιών σε βιτρίνα αλλά και σε βιτρίνες με design αντικείμενα.

Ημέρα Δεύτερη:

Art Must Be Life… ή αλλιώς ημέρα γεμάτη ανάσες τέχνης. Και όταν βρίσκεσαι στην Κοπεγχάγη ο ναός της τέχνης είναι το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Louisiana. Κάμποση ωρα με το τρένο αλλά ο προορισμός αξίζει την αναμονή. Τα κορίτσια ενθουσιάστηκαν με τα εκθέματα αλλά και με το πωλητήριο του Μουσείου. Εμείς πάλι εκτιμήσαμε τον εξωτερικό χώρο ως εκθετήριο τέχνης με έργα απαράμιλλης ομορφιάς.

Το απόγευμα αφιερωμένο σε έναν από τους must visit προορισμούς της Κοπεγχάγης… το  θεματικό πάρκο Tivoli Gardens, κοντά στην Πλατεία Δημαρχείου. Άνοιξε το 1843 και αποτελεί πόλο έλξης για μικρούς και μεγάλους. Νοσταλγικό σκηνικό, ωραία αρχιτεκτονική, ιστορικά κτίρια και πανέμορφους κήπους, με  πολύχρωμα φώτα πιου δημιουργούν μια μαγική ατμόσφαιρα το βράδυ. Ένα vintage ξύλινο roller coaster (από το 1914), καρουζέλ, σιντριβάνια μεταξύ των άλλων που προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία.

Ημέρα Τρίτη:

Ένα από τα μέρη που δεν πρέπει να παραλείψετε είναι η Christiania, που ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 1971 από χίπις οι οποίοι κατέλαβαν ένα εγκαταλελειμμένο στρατόπεδο για να δημιουργήσουν μια εναλλακτική κοινότητα, αυτοδιοικούμενη και τελείως ανεξάρτητη. Η ελεύθερη πόλη της Christiania βρίσκεται στην περιοχή Christianshavn, κοντά στο κέντρο της πόλης, έχει περίπου 900 κατοίκους. Εδω πωλείται μαριχουάνα ελευθέρως. Εμείς την επισκεφτήκαμε με τα ποδήλατα μας το απόγευμα. Λίγο πριν το σούρουπο.

Το φαγητό της ημέρας σε ένα απο τα εμβληματικά μέρη. Στο Barr απολαύσαμε σκανδιναβική δημιουργικη κουζίνα. Η θέα και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα ειναι προστιθέμενη αξία στο συγκεκριμένο εστιατόριο!

Το βράδυ βόλτα στη γειτονιά Vesterbro, που βρίσκεται κοντά στον κεντρικό σταθμό και είναι ένας από τους λόγους που η Κοπεγχάγη αποτελεί νεανικό προορισμό.  Εδώ θα βρείς ένα κέντρο δημιουργικότητας και διασκέδασης. Από τα ντιζαϊνάτα καταστήματα, τα deli και τα wine bar στην οδό Værnedamsvej με τον γαλλικό αέρα μέχρι τα νέα εστιατόρια και το ψαγμένο nightlife της αναπτυσσόμενης Meatpacking District, το Vesterbro προσφέρει μια μοναδική urban εμπειρία που δεν πρέπει να χάσετε.

Ημέρα Τέταρτη:

Ο ήλιος έλαμπε και εμείς αδράξαμε την ευκαιρία για μια βόλτα στα κανάλια! Στάση στο  Νyhavn! Στη συνοικία που έμενε ο παραμυθάς των παιδικών μας χρόνων, Hans Christian Andersen. Από εδώ ξεκινήσαμε μια βαρκάδα στα ιστορικά κανάλια και θαυμάσαμε αξιοθέατα όπως η Βασιλική Όπερα, έργο του διάσημου αρχιτέκτονα Henning Larsen και το Playhouse που στεγάζει τις περισσότερες θεατρικές παραστάσεις, μέχρι τα παλάτια Amalienborg και Christiansborg. Εδώ βρίσκεται και η διάσημη Μικρή Γοργόνα, το αξιοθέατο-έμβλημα της πόλης – που η αλήθεια είναι πως ειναι κατώτερο των προσδοκιών!- έργο του γλύπτη Edward Eriksen, που καλωσορίζει τους επισκέπτες από το 1913 και σε γυρίζει πίσω στην παιδική ηλικία του παραμυθιού…

Το απόγευμα το προγραμμα είχε επίσκεψη στο Nοrrebro, μία από τις πιο πολυπολιτισμικές και ζωντανές συνοικίες της πόλης,. Εδώ θα ανακαλύψετε πού τρώνε οι καλύτεροι σεφ της πόλης τα μεταμεσονύχτια σνακ τους και θα πιείτε τον καλύτερο φρεσκοκαβουρδισμένο καφέ αλλά και εξαιρετική μπύρα. Ο δρόμος Jægersborggade είναι ένας από τους ωραιότερους της πόλης, γεμάτος vintage μπουτίκ, γκαλερί, μικρά pastry shops και καλόγουστα στέκια για φαγητό και ποτό που θα σας κρατήσουν σίγουρα απασχολημένους για αρκετή ώρα. Εμείς φάγαμε στο Baest! και εδώ δοκιμάσαμε μια από τις 10 καλυτερες πίτσες της Ευρώπης!  Αν έχει καλό καιρό μην παραλείψετε να κάνετε μια βόλτα μέχρι το πράσινο νεκροταφείο Assistens Kirkegaard (τόπο ταφής του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν), όπου οι Δανοί κάνουν πικνίκ όταν βγαίνει ο ήλιος.

Το βράδυ αφιερωμένο στη συναυλία της Arianna Grande. Οι μικρές ενθουσιάστηκαν. Οι μεγάλες όχι και τοσο!

Κάθε ταξίδι είναι παράθυρο στον κόσμο. Και εμείς, μικρές και μεγάλες,  το ανοίξαμε. Αναπνεύσαμε καθερό αέρα, εκτεθήκαμε σε καινούργιες εικόνες, σε νέες μυρωδιές και γεύσεις.

Στο δρόμο για την επιστροφή αποφασίσαμε πως η ζωή είναι μια μεγάλη περιπέτεια και πως ταξιδεύουμε για να μην μας διαφύγει η ζωη!