Δυσκοιλιότητα στα παιδιά Απο τη διατροφολόγο Βένια Στιβακτά

Παιδιά

Η ομαλή κινητικότητα του εντέρου είναι εξίσου σημαντική και στα παιδιά. Είναι σημαντικό να τα βοηθήσουμε να αντιλαμβάνονται ,εάν υπάρχει πρόβλημα και παράλληλα να ενημερώνουν τους γονείς , σε περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν δυσκολία.
Σημαντικό ρόλο παίζει , όχι μόνο η συχνότητα αλλά και η ευκολία ή δυσκολία , στην εντερική κένωση.
Εάν η συχνότητα κένωσης είναι λιγότερο από 3-4 φορές την εβδομάδα, αρχικά θα πρέπει να δοθεί έμφαση στο διαιτολόγιο των παιδιών. Παράλληλα μιλώντας με τον παιδίατρο σας, θα ακολουθήσετε και τις τυχόν επιπλέον οδηγίες του.
Σε ότι αφορά την διατροφή, θα πρέπει να εντάξετε περισσότερο ενεργά τις φυτικές ίνες στη διατροφή του παιδιού.

Οι φυτικές ίνες αυξάνουν τον όγκο των κοπράνων και διευκολύνουν την εντερική κινητικότητα.
Πάντα με μέτρο και χωρίς υπερβολές εντάσσουμε τα παρακάτω τρόφιμα στο ημερήσιο και εβδομαδιαίο διαιτολόγιο των παιδιών καθώς υπερβολική κατανάλωσή τους μπορεί να προκαλέσει πόνους στην κοιλιά ή και διάρροια.
Επίσης το νερό αλλά και η συχνή φυσική δραστηριότητα συμβάλλουν κι αυτά με την σειρά τους στην ομαλή εντερική λειτουργία.
Παραθέτουμε τα τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και μπορούν να ανακουφίσουν από συμπτώματα δυσκοιλιότητας
• τα φρούτα με τη φλούδα
• επίσης φρούτα όπως: ακτινίδια, σύκα, δαμάσκηνα αλλά και χυμοί από δαμάσκηνα ή από πορτοκάλι (πολύ πλούσιοι σε φυτικές ίνες)
• τα λαχανικά,
• τα όσπρια και τα λαδερά φαγητά (π.χ. Φασόλια, φακές, φασολάκια, μελιτζάνες
• τα προϊόντα ολικής άλεσης
• νιφάδες βρώμης και νιφάδες κριθαριού

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES