Να προτιμήσω κουραμπιέ ή μελομακάρονο;

Nutrition expert

Τα ζαχαροπλαστεία έχουν ήδη φορέσει τα γιορτινά τους και σε περίοπτη θέση δεσπόζουν τα γλυκά των Χριστουγέννων, αρκετά αγαπημένα για τους περισσότερους. Και επειδή πολλοί είστε αυτοί που ρωτάτε ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στα δύο πιο διαδεδομένα (κουραμπιές – μελομακάρονο), ας δούμε τι μας προσφέρει το καθένα και ποιο είναι πιο κοντά στις αρχές την Μεσογειακής Διατροφής.
Σχετικά με τις θερμίδες που το κάθε ένα περιέχει, υπερτερεί ο κουραμπιές, ωστόσο παίζει ρόλο η ακριβής μέθοδος παρασκευής καθώς και οι διάφορες παραλλαγές των υλικών. Είναι γεγονός, πως εφόσον παρασκευαστεί με τον παραδοσιακό τρόπο, περιέχοντας δηλαδή, γνήσιο βούτυρο ως πρώτη ύλη και ζάχαρη τόσο στη ζύμη , όσο και από επάνω, σαφώς είναι θερμιδικά πιο φορτωμένος αλλά και εξίσου πλούσιος σε κορεσμένα λιπαρά.
Από την άλλη πλευρά στο μελομακάρονο, βασική λιπαρή ύλη είναι τα φυτικά έλαια (μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ελαιόλαδο), μπορούν να παρασκευαστούν εξ’ ολοκλήρου με μέλι και χαρακτηριστικό συστατικό είναι τα καρύδια . Με βάση τα παραπάνω αμέσως μπορώ να σας τονίσω, πως το μελομακάρονο είναι από τα λίγα γλυκά τα οποία παρέχουν σημαντικά ποσά βιταμίνης Ε, βιταμίνες συμπλέγματος Β (οι οποίες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και της ομαλής μεταβολικής λειτουργίας) και παράλληλα παρέχονται στον οργανισμό μας σημαντικά αντιοξειδωτικά συσταστικά (π.χ. βιτ Ε, Se (σελήνιο) αλλά και Ω3 λιπαρά οξέα (γνωστά για την καρδιοπροστατευτική τους δράση). Παράλληλα, τα καρυκεύματα που συχνά χρησιμοποιούνται στην παρασκευή τους (όπως κανέλα, γαρύφαλο) είναι επίσης γνωστά για την αντιοξειδωτική τους δράση.

Ακολουθεί ο πίνακας θρεπτικής ανάλυσης:
Θρεπτική αξία (ανά τμχ)
Μελομακάρονο
Κουραμπιές
Θερμίδες (kcal)
100 – 110 kcal
150 – 160 kcal
Λίπη
4 – 6 gr
9 – 10 gr
Χοληστερόλη
0
8 – 10 gr

Επομένως , καταλήγουμε πως σαφώς το μελομακάρονο , συγκριτικά με τον κουραμπιέ αποτελεί μια πιο υγιεινή επιλογή γλυκίσματος.
Ωστόσο, φροντίζουμε να καταναλώνουμε όλα τα γλυκά με μέτρο και προσπαθούμε να εντάξουμε την κατανάλωσή τους , σε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR
ALL ARTICLES