Μη ντύνεσαι σαν την μαμά σου

SOUL by ΒΙΒΗ

Ένα πάρτυ και μια κουβέντα για το πόσο βιάζονται να μεγαλώσουν τα κορίτσια είναι η αφορμή για τις παρακάτω σκέψεις και διαπιστώσεις μιας μαμάς που οι κόρες της είναι πολύ κοντά στην εφηβεία. Πολλοί γονείς έρχονται διαρκώς αντιμέτωποι με ζητήματα που προκύπτουν απο τις επιλογές των ρούχων των κοριτσιών.  

Σε μια κοινωνία εφήβων που φαίνεται να ασχολείται όλο και περισσότερο με την σεξουαλικότητα, καλείσαι να έρθεις σε αντιπαράθεση καθημερινά για την καταλληλότητα των στυλιστικών τους επιλογών. Το ψάξιμο στην ντουλάπα της μαμάς καθημερινό. Ρούχα που δεν έχουν σχεδιαστεί να φοριούνται απο 14χρονα κορίτσια επιλέγονται χωρίς σκέψη απο εκείνες και η μαμά να προσπαθεί ψύχραιμη να επικρατήσει η λογική. Μήπως είναι ακατάλληλο για την ηλικία σου; Μήπως είναι πάρα πολύ σέξι; Γιατί πρέπει να το φορέσεις και εσύ επειδή το φοράνε οι άλλες; 

Τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να βοηθήσουμε τα κορίτσια να ντύνονται με εκείνον τον τρόπο που τις κάνει να αισθάνονται καλά και δεν τις μετατρέπει σε κάτι που δεν είναι; Τα περισσότερα κορίτσια μόλις μπουν για τα καλά στην εφηβεία, εκεί γύρω στα 14, θέλουν να φοράνε σέξι ρούχα. Και γιατί όχι σκέφτεται ο καθένας, αφού αυτά είναι τα ρούχα που επιλέγουν όλα τα πρόσωπα της ποπ κουλτούρας τους.

Θυμήθηκα ένα άρθρο που είχα διαβάσει στην σελίδα theguardian.com, και αφορούσε την πίεση που νιώθει ένα 14χρονο κορίτσι να φαίνεται μεγαλύτερο απο την πραγματική του ηλικία. Η μαμά μιλούσε για την μεγάλη πίεση που έχουν τα νεαρά κορίτσια να ντυθούν με ένα συγκεκριμένο στυλ. Όταν εκείνη αρνιόταν να αγοράσει στην κόρη της παπούτσια με τακούνι, εκείνη έκανε babysitting για να μαζέψει χρήματα και να τα αποκτήσει μόνη της. Κάθε ημέρα και μια μικρή μάχη, την μια ήταν το σουτιέν με την ενίσχυση την άλλη η πολύ κοντή φούστα. 

Φαίνεται εκεί έξω να υπάρχει μόνο μια εικόνα για το πως πρέπει να μοιάζουν τα νεαρά κορίτσια. Η εικόνα που κυριαρχεί στις σελίδες των περιοδικών και στο διαδίκτυο, κορίτσια που θέλουν πάνω απο όλα να είναι σέξι. Δεν είμαι καθόλου σίγουρη ότι αυτό είναι μια πραγματική εικόνα και πάνω απο όλα νομίζω ότι δεν αφήνει το κάθε κορίτσι να διερευνήσει ποια είναι, αφού όλες προσπαθούν να είναι ίδιες.

Σήμερα τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης έχουν τόσο ισχυρή δύναμη που οι άνθρωποι μπορούν να έχουν εισόδημα χρησιμοποιώντας τα για να κατασκευάσουν το προσωπικό τους brand. Οι Kardashians είναι το καλύτερο παράδειγμα, αλλά σε όλες τις χώρες του κόσμου, και φυσικά και στην Ελλάδα, πλέον υπάρχουν οι άνθρωποι με την «κοινωνική επιρροή» που μπορούν να κερδίζουν χρήματα απο την δημοφιλία τους δημοσιεύοντας προϊόντα ή εκδηλώσεις στα μέσα. Ο “επηρεασμός” θεωρείται πλέον ως μια βιώσιμη και πολύ ελκυστική επιλογή σταδιοδρομίας από τη νέα γενιά.

Ψάχνοντας διάφορα για το στυλ των κοριτσιών, βρέθηκα μπροστά στο εξώφυλλο του βιβλίου της Jordan Christy με τον ευφάνταστο τίτλο “Πως να είσαι μια Hepburn σε έναν Kardashian κόσμο – Η τέχνη να ζείς με στυλ, κλάση και χάρη. Η συγγραφέας μοιράζεται συμβουλές για το στυλ και το όπως και αν η μόδα μπορεί να αλλάξει, κάποια πράγματα δεν ξεφεύγουν ποτέ από το στυλ, όπως το αγαπημένο μικρό μαύρο φόρεμα.

Αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία δεν είναι το  φόρεμα, είναι το πώς παρουσιάζεις τον εαυτό σου ενώ το φοράς. Μια γυναίκα που είναι ευγενική, γοητευτική, προσεκτική και μιλάει όμορφα είναι πάντοτε ευπρόσδεκτη, παρόλο που αυτές οι γυναίκες φαίνονται να είναι λίγες σήμερα. 

Η αντιμετώπιση της “σεξουαλικοποίησης” των κοριτσιών είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά. Συζητώντας με τα κορίτσια το φαινόμενο και “γελοιοποιώντας” λίγο την κατάσταση μπορεί να είναι μια αρχή της απομυθοποίησης μιας εικόνα που δεν είναι πραγματική. Ας βοηθήσουμε την κόρη μας να δει τα οφέλη να φοράει τα ρούχα που αντικατοπτρίζουν ποια είναι και όχι εκείνα που η σεξουαλική κουλτούρα λέει ότι πρέπει να φοράει. Το πιο σημαντικό απο όλα είναι ότι εκείνη πρέπει να γνωρίζει ότι δεν έχει σημασία αν είναι όμορφη με αυτό που φοράει αλλά να είναι όμορφος άνθρωπος.

 

Βιβή Μπασινά
Βιβή Μπασινά
Γιατί να κλαίμε όταν μπορούμε να γελάμε;
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES