Αποφάσισα να ξεκινήσω τα κρύα ντους!

BODY by ΒΑΣΩ

Ο Life Coach Νάσος Θεοδοσόπουλος και πολύ καλός συνεργάτης του 4moms.gr με έπεισε για τα οφέλη του να κάνει κάποιος κρύο ντους συστηματικά!

Έτσι λοιπόν τώρα που είναι καλοκαίρι και αντέχω ακόμα το κρύο νερό θα το τολμήσω και θα προσπαθήσω να το κάνω με συνέπεια!

Ευχαριστώ Νάσο, πάντα πολύτιμες οι συμβουλές σου για να βελτιώσουμε την ψυχική μας και σωματική υγεία και συνάμα την καθημερινότητά μας!

 

Η υγεία μας είναι σημαντική για να απολαμβάνουμε τη ζωή, για να χαιρόμαστε τις όμορφες στιγμές και για να έχουν νόημα οι χαρές της ζωής. Κατά καιρούς έχουμε αναφέρει διάφορα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να την ενισχύσουμε. Ένα από αυτά που σας έχω γράψει αρκετές φορές είναι η περίπτωση των κρύων μπάνιων.

Σε αυτό το άρθρο θα ήθελα να ξεδιπλώσω καλύτερα τα οφέλη που έχουν τα κρύα μπάνια στον οργανισμό μας και συνολικά στη ζωή μας.

Όταν αποφασίζουμε να χρησιμοποιήσουμε μια τέτοια τεχνική για να βελτιώσουμε την ζωή μας το κάνουμε καθημερινά, με πειθαρχία και συνέπεια. Η καθημερινή διαδικασία είναι που φέρνει αυτά τα εξαίσια αποτελέσματα που τόσο συζητάνε τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες και οι δημοσιογράφοι.

Το αντικείμενο αυτό έγινε ευρέως γνωστό μέσω του Γερμανού Wim Hof, που συνδυάζει τα κρύα μπάνια μαζί με κάποιες άλλες τεχνικές βελτίωσης της υγείας. Φυσικά υπάρχουν από πολύ παλιά άνθρωποι που έχουν εκτεταμένα αναφέρει την θετική επίδραση του κρύου στην υγεία. Αναφορές γίνονται τόσο από αρχαίους Έλληνες διανοούμενους όσο και από σχολές της ανατολής όπως οι βουδιστές μοναχοί της σχολής Tummo που διαλογίζονται για ώρες μέσα στο κρύο.

 

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη του να κάνει κανείς καθημερινά κρύο μπάνιο είναι ότι εξασκεί εντατικά την αποφασιστικότητά του. Σιγά σιγά θα ανακαλύψει ότι του είναι όλο και πιο εύκολο να κάνει περισσότερα πράγματα, να πάρει πιο δύσκολες επιλογές και ότι είναι πρόθυμος να αντιμετωπίσει πλέον μεγαλύτερες προκλήσεις.

 

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Το επόμενο μεγάλο όφελος είναι ότι αυξάνεται κατακόρυφα η ενέργεια που νιώθουμε. Δεν κουραζόμαστε πλέον τόσο εύκολα, δεν αισθανόμαστε τόσο έντονη κόπωση και γενικά είμαι περισσότερες ώρες την ημέρα με ανεβασμένη διάθεση και ικανότητα δράσης.

 

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ

Καθώς οι λειτουργίες του εγκεφάλου βελτιώνονται από το σοκ που βιώνουμε στο απότομο κρύο ενεργοποιούνται και πολλές περιοχές που έχουν να κάνουν με το συναίσθημα και τον έλεγχο του. Για αυτό το λόγο μετά από 2-3 μέρες συνεχών κρύων μπάνιων βιώνουμε μια αυξημένη ικανότητα να ελέγχουμε, να μην μας καταβάλουν και να αισθανόμαστε χωρίς δυσκολία όλο και περισσότερα συναισθήματα. Για όσους ανθρώπους θεωρούνται ως «συναισθηματικά ευαίσθητοι» αυτό το σημείο είναι πολύ σημαντικό.

 

ΤΟΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Το ανοσοποιητικό σύστημα παρουσιάζει πολύ μεγάλη βελτίωση όταν βιώνει «μεγάλης έντασης και σύντομης διάρκειας σοκ». Το σώμα είναι φτιαγμένο για τέτοιες καταστάσεις, είναι η φυσική του λειτουργία. Για αυτό το να «σοκάρουμε» το σώμα με ένα κρύο ντουζ μία ή δύο φορές την ημέρα είναι πολύ καλό. Η τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος μας σημαίνει πρακτικά ότι αρρωσταίνουμε πιο δύσκολα, δεν είμαστε τόσο ευαίσθητοι σε συνάχι, πονοκεφάλους και άλλες «καθημερινές παθήσεις» και μακροπρόθεσμα μειώνει τις πιθανότητες για σοβαρές καταστάσεις όπως η καρδιά και μειωμένη διανοητική ικανότητα. Έχει παρατηρηθεί επίσης ότι βοηθάει στην μείωση (ή ακόμα και εξαφάνιση) αλλεργιών.

 

ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ

Το κρύο σοκ απαιτεί πολλή «αντίδραση» από τον οργανισμό επειδή βασικά τον εξαναγκάζουμε να λειτουργήσει δυναμικά. Για αυτό χρειάζεται να κάψει θερμίδες, ένα σημαντικό αριθμό, κάτι που είναι το μέσο για την απώλεια βάρους.

 

ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Η βελτίωση της υγείας βελτιώνει το δέρμα, τις τρίχες, τα νύχια, ακόμα και τη στάση του σώματος. Αν υπολογίσουμε την αυξημένη ηρεμία, την καλύτερη διάθεση και την ενεργητικότητα που απορρέει, τότε καταλαβαίνεται ότι με όλα αυτά θα πρέπει να «λάμπουμε». Για αυτό οι άλλοι άνθρωποι μας βρίσκουν σε «καλή κατάσταση», πιο «όμορφους/όμορφες» και γενικά με βελτιωμένη «εμφάνιση».

 

Ένα κρύο μπάνιο μπορεί να έχει διάρκεια από λίγα λεπτά στην αρχή και σιγά σιγά να αυξάνουμε τη διάρκεια. Οι χειμερινές κολυμβητές γνωρίζουν καλά αυτά τα οφέλη που αναφέραμε. Αν τον γνωρίζατε πριν γίνει χειμερινός κολυμβητής τότε δε θα έχετε απορία πόσο μπορεί να βοηθήσει και εσάς.

Ξεκινήστε τώρα που είναι καλοκαίρι και σιγά σιγά θα εξασκηθείτε. Την πρώτη χρονιά που ξεκίνησα χειμερινά μπάνια ήμουν 14 χρονών και θυμάμαι ότι γυρνούσαμε με ένα κοντομάνικο μέχρι τα σπίτια μας. Εκείνη την χρονιά δεν αρρώστησα καθόλου και είχα τόσα πολλά οφέλη που παραξενεύομαι ότι πέρασαν πολλά χρόνια για να καταλάβω ότι τα κρύα μπάνια ήταν η αιτία.

 

Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη
Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη
Το σώμα λέει αυτό που δεν μπορούν να πουν οι λέξεις
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES

MORE EDITOR'S ARTICLES

Κάνε το πιο διασκεδαστικό πάρτυ με Bubbleballs!

Κάνε το πιο διασκεδαστικό πάρτυ με Bubbleballs!

Το 4moms.gr συναντά την Ολυμπιονίκη Νίκη Μπακογιάννη

Το 4moms.gr συναντά την Ολυμπιονίκη Νίκη Μπακογιάννη

Και κάπως έτσι …πήρα τα βουνά!

Και κάπως έτσι …πήρα τα βουνά!

Τι μάθαμε απο τη βόλτα στο Bike Festival στην Τεχνόπολη

Τι μάθαμε απο τη βόλτα στο Bike Festival στην Τεχνόπολη

Συναντήσαμε την πρωταθλήτρια του πόλο Έλενα Ξενάκη!

Συναντήσαμε την πρωταθλήτρια του πόλο Έλενα Ξενάκη!

Συγκλονίζει και πάλι ο Φέρντιναντ: «Έτσι είπα στα παιδιά μου ότι η μαμά τους πεθαίνει»

Συγκλονίζει και πάλι ο Φέρντιναντ: «Έτσι είπα στα παιδιά μου ότι η μαμά τους πεθαίνει»

Γιατί η εγκυμονούσα πρέπει να σαραντίσει πριν βγει απο το σπίτι;

Γιατί η εγκυμονούσα πρέπει να σαραντίσει πριν βγει απο το σπίτι;

Katelyn Ohashi: «Είχα συνηθίσει να ξυπνάω θέλοντας να κάνω εμετό από την πείνα»

Katelyn Ohashi: «Είχα συνηθίσει να ξυπνάω θέλοντας να κάνω εμετό από την πείνα»

Τα πιο ωραία μπισκότα με ταχίνι της Γκουίνεθ

Τα πιο ωραία μπισκότα με ταχίνι της Γκουίνεθ