Μυήστε το παιδί στην υγιεινή διατροφή

By  |  0 Comments
Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

 

Τι να ψάχνετε: Όταν κάνετε τη λίστα με τα ψώνια της εβδομάδας πρέπει να έχετε κατά νου μερικές βασικές αρχές που σχετίζονται με την υγιεινή διατροφή

  • Πάντα φρέσκα προϊόντα. Μην αγοράζετε τυποποιημένα. Ακόμη και το τυρί είναι προτιμότερο να είναι κομμένο εκείνη τη στιγμή από τον πάγκο με τα τυροκομικά παρά να είναι ήδη συσκευασμένο. Προτιμήστε, επίσης, φρούτα και λαχανικά εποχής.
  • Τα παιδιά χρειάζονται φυτικές ίνες. Με αυτό κατά νου καλό είναι να προτιμάτε μήλα, φρούτα και λαχανικά παρά να αγοράζετε συσκευασμένες τροφές που «ισχυρίζονται» στη συσκευασία ότι περιέχουν φυτικές ίνες.

10 ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

  1. Φρούτα. Αποτελούν το ιδανικό σνακ για τα παιδιά. Προσπαθήστε να τα μυήσετε σε πολλών ειδών φρούτα. Για παράδειγμα τα κόκκινα ή μωβ φρούτα όπως φράουλες, μούρα, βατόμουρα, κράνα είναι αντιοξειδοτικά και θρεπτικά
  2. Λαχανικά.  Όσο δύσκολο και εάν είναι πρέπει να τα εντάξετε στην καθημερινή διατροφή των παιδιών σας. Προσπαθήστε να είστε δημιουργικοί εάν το παιδί σας αντιστέκεται στα λαχανικά. Ειδικότερα τα φυλλώδη λαχανικά είναι σημαντικά για τη διατροφή τους γιατί περιέχουν μεγάλη ποσότητα χλωροφύλλης η οποία οξυγονώνει και «καθαρίζει» το αίμα.
  3. Ξηροί καρποί. Τα αμύγδαλα ή τα καρύδια είναι καλές πηγές λίπους και δίνουν ενέργεια. Αποτελούν και αυτοί ένα καλό σνακ ανάμεσα σε γεύματα.
  4. Φυστικοβούτυρο. Πρωτεϊνή, βιταμίνες, μαγνήσιο είναι μόνο μερικά αό τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει. Εάν το συνδυάσετε με ψωμί ολικής αλέσεως είναι το ιδανικό σάντουιτς.
  5. Ψάρι. Όπως και με τα λαχανικά, τα περισσότερα παιδιά δεν θέλουν να τρώνε ψάρι. Δοκιμάστε διάφορους τύπους ψαριού έως ότου βρείτε κάποιο που να τους αρέσει. Ο τόνος ή ο σολωμός είναι μια καλή επιλογή γιατί περιέχει πρωτεϊνη και Ω-3.
  6. Τυρί. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να τρώει τυριά. Δώστε του να δοκιμάσει διάφορους τύπους. Η παρμεζάνα έχει πολύ ασβέστιο, ενώ η επίσης ιταλική ρικότα έχει πρωτεϊνη.
  7. Προτιμήστε δημητριακά, ρύζι, μακαρόνια ολικής αλέσεως.
  8. Φασόλια. Πηγή πρωτεϊνης και φυτικών ινών.
  9. Ποπ κορν. Είναι η ιδανική επιλογή για σνακ. Για να είναι και υγιεινή επιλογή πρέπει να το φτιάξετε στο σπίτι χωρίς περιττά λίπη και αλάτι.
  10. Νερό και τσάϊ. Από τους τυποποιημένους χυμούς το νερό και το τσάϊ χωρίς καφεϊνη είναι προτιμότερα.

 Να θυμάστε, επίσης, ότι είναι σημαντικό να ¨μυήσετε” το παιδί σας στην υγιεινή διατροφή και με άλλους τρόπους. Είναι σημαντικό να σας συνοδεύει στο σούπερ μάρκετ και να επιλέγετε μαζί τα φαγητά της εβδομάδας εξηγώντας του τη σημασία των φρέσκων και υγιεινών προϊόντων.

 

 

Αμαλία Κυπαρίσση

Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Mητέρα 2 παιδιών, της Παυλίνας και του Αχιλλέα, θέλω να “αιχμαλωτίσω” με λέξεις και εικόνες τις στιγμές που περνάνε γρήγορα… Ταξιδιάρα, gourmet, λάτρης του καλού κρασιού, yogini, βιβλιοφάγος. Αγαπώ το θέατρο, το σινεμά, την ιστορία, τις ιστορίες και τις περιπλανήσεις. Μικρές ή μεγάλες ανακαλύψεις μου φτιάχνουν την ημέρα. Για μένα η ομορφιά της ζωής βρίσκεται στις μικρές απολαύσεις, στις συγκινήσεις, στις στιγμές, στις μεγάλες χαρές αλλά και στις βαθιές απογοητεύσεις…