Από τη σχόλη στο σχολείο

By  |  0 Comments
Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Εάν μπορούσαν να μας μιλήσουν τα παιδιά μας σαν ενήλικες το παρακάτω γράμμα θα ήταν ακριβώς αυτό που θα μας έλεγαν:

“Χάρηκα τη θάλασσα τούτο το καλοκαίρι! Μούλιασα μέσα στο νερό. ‘Εμαθα να κολυμπάω σαν το ψάρι! Λίγο ακόμη και θα με ψάχνατε στο απέναντι νησί. Ακόμη και έτσι, όμως, η πρώτη δημοτικού είναι βαθειά νερά… όσο καλό κολύμπι κι αν ξέρω!

Θα έχω και στο σχολείο ανθρώπους να με βοηθούν αλλά θέλω να έχω και εσάς δίπλα μου. Και ξέρετε με ποιόν τρόπο; Θέλω να νιώθω ότι έχετε την ψυχική διαθεσιμότητα να “ακούτε” την ανάγκη μου ακόμη και όταν είσαστε μακριά μου, ακόμη και όταν δεν μπορώ να σας την πω με λόγια.

Να μερικά παραδείγματα:

Ας επιτρέψουμε στον εαυτό μας να εκφράζουμε ότι νιώθουμε. Δεν υπάρχουν ‘κακά’ συναισθήματα.

Για να επικοινωνήσουμε πρέπει να ΕΙΜΑΣΤΕ μαζί, όχι να ‘ΚΑΝΟΥΜΕ’ μαζί.

Όταν είμαστε ουσιαστικά μαζί δημιουργούμε χώρο για να κάνουμε πράγματα μαζί. Όταν κάνουμε χωρίς να είμαστε μαζί, δεν φτιάχνουμε το χώρο μέσα στον οποίο μπορούμε να έχουμε τη σχέση μας. Χωρίς σχέση, τίποτα το γόνιμο δεν φυτρώνει.

Ας επιτρέψουμε στον εαυτό μας να συζητήσουμε χωρίς κινητά, internet, tablets, tv. Στο κάτω-κάτω τώρα και μόνο για μια φορά θα είμαι 6 χρονών. Γιατί να μην χαρούμε αυτές τις συζητήσεις. Άσε που άμα το καλοσκεφτείς τέτοιες συζητήσεις πρέπει να έκανες και εσύ με τον παπού και τη γιαγιά.

Τα tablets δεν είναι παιχνίδι. Το παιχνίδι προϋποθέτει τον Άλλον και την αλληλεπίδραση μαζί του. Το tablet είναι η αποφυγή δημιουργίας σχέσης.

Κι όταν δυο παιδιά ‘παίζουν’ με τα tablets απλώς είναι μόνα τους και συνυπάρχουν στο χώρο. Δεν παίζουν!

Το παιχνίδι είναι φαντασία, δημιουργία, ταξίδι, όνειρο, συνάντηση. Το παιχνίδι χρειάζεται σχέση, όχι συσκευές που μπαίνουν στην πρίζα.

Και ξέρεις αυτά τα με βοηθήσουν και στα ‘γράμματα’ και τους ‘αριθμούς’. Επειδή βοηθούν τη σχέση και την επικοινωνία μας… γιατί επικοινωνία χωρίς προφορικό λόγο δεν γίνεται – εκτός και εάν μιλάμε τη νοηματική – και ο προφορικός μου λόγος θα αποκτήσει μεγαλύτερη οργάνωση και συνοχή μέσα από αυτά.

Και ένα τελευταίο μυστικό που το ξέρουν όλοι!

Όσο πιο οργανωμένος είναι ο προφορικός μου λόγος και το συναίσθημα μου, τόσο πιο ομαλή θα είναι η κατάκτηση της ανάγνωσης και της γραφής, αλλά και οι σχέσεις μου με τους συμμαθητές μου.

Γιατί καλή η ανάγνωση και η γραφή αλλά το σχολείο είναι και σχέσεις και παιχνίδι!

Ας διαβάσουμε καλά εμείς οι γονείς όλα όσα θα έπρεπε να ξέρουμε ήδη….

Καλή σχολική χρονιά να έχουμε!

 

Από τις σημειώσεις του Λάτσειου Διδακτηρίου

Αμαλία Κυπαρίσση

Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Mητέρα 2 παιδιών, της Παυλίνας και του Αχιλλέα, θέλω να “αιχμαλωτίσω” με λέξεις και εικόνες τις στιγμές που περνάνε γρήγορα… Ταξιδιάρα, gourmet, λάτρης του καλού κρασιού, yogini, βιβλιοφάγος. Αγαπώ το θέατρο, το σινεμά, την ιστορία, τις ιστορίες και τις περιπλανήσεις. Μικρές ή μεγάλες ανακαλύψεις μου φτιάχνουν την ημέρα. Για μένα η ομορφιά της ζωής βρίσκεται στις μικρές απολαύσεις, στις συγκινήσεις, στις στιγμές, στις μεγάλες χαρές αλλά και στις βαθιές απογοητεύσεις…