Το “Μικρό Δημοτικό”

Παιδιά

Ο Σωτήρης Χαλικιάς μετά από 27 χρόνια ενεργής παρουσίας στην εκπαίδευση μάς συστήνει το νέο του εγχείρημα, ένα σχολείο όπου τα παιδιά ανακαλύπτουν τη μάθηση, εξοικειώνονται με την τεχνολογία και αναπτύσσουν τα ταλέντα τους.

Ποια είναι η κεντρική φιλοσοφία του «Μικρού Δημοτικού» και τι ήταν αυτό που σας ώθησε στην ίδρυση ενός ιδιωτικού δημοτικού σχολείου;
Μετά από 27 χρόνια ενεργής παρουσίας στην εκπαίδευση, σε σχολεία που καινοτόμησαν και πρωταγωνίστησαν στην μαθησιακή διαδικασία και στις παιδαγωγικές εξελίξεις, ωρίμασε η ιδέα, βρέθηκαν οι κατάλληλοι άνθρωποι και ο ιδανικός χώρος για να δημιουργήσουμε ένα σχολείο όπου τα παιδιά μαθαίνουν χωρίς να κουράζονται, εφοδιάζονται με δεξιότητες, αναπτύσσουν τα ταλέντα τους, εξοικειώνονται με την τεχνολογία, έχοντας πάντα το ποιοτικό στοιχείο ως βασικό συστατικό όλων των διαδικασιών.

Η ιδέα ενός σχολείου που τα παιδιά ολοκληρώνουν τη μαθησιακή διαδικασία εντός ενός διευρυμένου ωραρίου, ανακαλύπτουν τη μάθηση, συνεργάζονται και συμμετέχουν ενεργά σε βιωματικά προγράμματα και δράσεις, βλέπουν τις παραδοσιακές, δοκιμασμένες πρακτικές και τις καινοτόμες, σύγχρονες μεθόδους, να συνδυάζονται δημιουργικά, ήταν πάντα το ζητούμενο και η δική μου προτεραιότητα στην σχολική πραγματικότητα. Το «Μικρό Δημοτικό» είναι ένα σχολείο ανοιχτό, προσφέρει στο παιδί πληθώρα παραστάσεων και ερεθισμάτων, αλλά και όλα τα αναγκαία εφόδια για την πολύπλευρη ανάπτυξη της γνώσης, της σκέψης, των δεξιοτήτων και της προσωπικότητάς του. H μάθηση είναι μια διαδικασία δημιουργίας και ανακάλυψης. Tο «Μικρό Δημοτικό» είναι ένα σχολείο που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη.
Στις βασικές προτεραιότητες του προγράμματος σπουδών είναι η εκμάθηση δύο ξένων γλωσσών (αγγλικά, γερμανικά ) από την πρώτη τάξη του σχολείου. Μέσω ποιων μεθόδων μπορεί να γίνει αυτό εφικτό;
Στο σχολείο μας η ξένη γλώσσα διδάσκεται βιωματικά. Τα παιδιά ακούν και χρησιμοποιούν τη γλώσσα μέσα και έξω από την τάξη, εμπλέκονται σε δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τη χρήση της αγγλικής ή της γερμανικής γλώσσας και σύντομα αποκτούν αυτοπεποίθηση και επικοινωνούν χωρίς ανασφάλειες. Στο «Μικρό Δημοτικό» οι ξένες γλώσσες δεν είναι «ξένες». Είναι τρόπος επικοινωνίας και μια από τις βασικές προτεραιότητες του προγράμματος σπουδών του σχολείου μας.
Ο Σταμάτης Παπαδημητρίου επικεφαλής του τμήματος Ξένων Γλωσσών είναι διευθυντής σπουδών σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών για περισσότερα από 20 χρόνια. Ασχολείται με την κατάρτιση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με παιδαγωγικό άξονα την βιωματική και διαθεματική προσέγγιση και μαζί με την ομάδα του αποτελούν εγγύηση για την αποτελεσματική εκμάθηση Ευρωπαϊκών Γλωσσών στο «Μικρό Δημοτικό».
Θεωρείτε ότι η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να ενισχύσει το έργο της; Με ποιους τρόπους επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο στο «Μικρό Δημοτικό»;
Η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, δε λειτουργεί μόνο ενισχυτικά στο έργο της, αλλά αποτελεί βασικό της κομμάτι. Οι νέες τεχνολογίες είναι μέσα στην καθημερινότητα μας και ο ρόλος του σχολείου δεν είναι να ενσωματώσει αυτές με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά να τις χρησιμοποιήσει σαν εργαλείο ενίσχυσης της μαθησιακής διαδικασίας, ανακάλυψης, εξοικείωσης και εμπέδωσης της νέας γνώσης. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση πληθώρας εργαλείων, όπως λογισμικά και εφαρμογές στον Smartboard, αλλά και τη χρήση πολυμέσων (βίντεο, εικόνες, ήχος κ.ά. ), που οπτικοποιούν τη νέα γνώση. Στο «Μικρό Δημοτικό» σχεδιάζουμε την εκπαιδευτική διαδικασία «παντρεύοντας» παραδοσιακές μεθόδους με σύγχρονες προσεγγίσεις. Στις τάξεις μας, ο πίνακας της κιμωλίας συνυπάρχει με το διαδραστικό πίνακα και το ψηφιακό βιβλίο.
Η επαφή των παιδιών με τις τέχνες από μικρή ηλικία έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους. Πώς αξιοποιούνται τα μαθήματα των εικαστικών και της μουσικής προς αυτήν την κατεύθυνση;
Τα μαθήματα των ειδικοτήτων και ιδιαίτερα τα εικαστικά, πέρα από τις αποκλειστικά δικές τους ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα, εμπλέκονται διαθεματικά σε όλα τα μαθήματα. Είναι πολύ όμορφο, στη πρώτη δημοτικού, στα μαθηματικά, όταν τα παιδιά καλούνται να μάθουν και να ξεχωρίζουν τα γεωμετρικά σχήματα, να τα βρουν και να τα ονομάσουν σε έναν πίνακα του Kandinsky. Τα εικαστικά και η μουσική καλλιεργούν φυσικές λειτουργίες και δεξιότητες (βλέπω, ακούω, αγγίζω, ερευνώ, δημιουργώ ). Προσθετικά στα παραπάνω, μην ξεχνάμε ότι τα μαθήματα αυτά είναι στο μυαλό των παιδιών συνυφασμένα με το παιχνίδι και τη δημιουργία, πράγμα που τα καθιστά πιο ανοιχτά, πιο δεκτικά σε νέα γνωστικά μονοπάτια.

Από την εμπειρία σας στο χώρο της εκπαίδευσης ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός καλού σχολείου σήμερα; Υπάρχουν κάποιες διεθνείς τάσεις που ενστερνίζεστε;
Ουσιαστικό, ανοιχτό, σύγχρονο. Να εφοδιάζει με γνώσεις και δεξιότητες, χωρίς να κουράζει και να επιβαρύνει το ήδη μακρύ και φορτωμένο πρόγραμμα των παιδιών μας. Η επιτυχία ενός σχολείου είναι να συνδυάζει από τα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα, τις πολλές παιδαγωγικές θεωρίες και τάσεις, αυτές που στην πραγματικότητα της κάθε κοινωνίας είναι εργαλεία και λειτουργούν προς όφελος πάντα των παιδιών.

«Το Μικρό Δημοτικό»
Ταϋγέτου 5, Βούλα
2108955020, 2108900061

Αμαλία Κυπαρίσση
Αμαλία Κυπαρίσση
Είμαστε αυτό που σκεφτόμαστε
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES