Σαρωτικές αλλαγές στα ολοήμερα σχολεία: Θα σχολάνε στις 13:15 οι μαθητές

Γενικως & Αοριστως

Την κατάργηση του ολοήμερου σχολείου από την επόμενη σχολική χρονιά φαίνεται να έχει αποφασίσει το Υπουργείο Παιδείας.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της «Καθημερινής», αν όντως τεθεί σε εφαρμογή η απόφαση του υπουργείου, θα οδηγήσει σε κατάργηση του εκπαιδευτικού προγράμματος που διαρκεί από τις 14.00 έως τις 16.00 με αποτέλεσμα να υπάρξει κενό στην εκμάθηση δεξιοτήτων.

Αυτό σημαίνει πως το πρόγραμμα της κάθε τάξης μειώνεται κατά πέντε διδακτικές ώρες την εβδομάδα, αφού θα ολοκληρώνεται στις 13.15 και όχι στις 14.00. Ουσιαστικά, από όλες τις τάξεις «κόβεται» μία ώρα από Γυμναστική, Ευέλικτη Ζώνη και Αγγλικά, ενώ κατά μία ώρα μειώνονται σε Α’ και Β’ Δημοτικού η διδασκαλία Ελληνικών και Μουσικής, σε Γ’ και Δ’ η Μελέτη Περιβάλλοντος, σε Ε’ και ΣΤ’ τα Θρησκευτικά και η Θεατρική Αγωγή, σε Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ η Πληροφορική.

Με βάση τις αλλαγές που φέρνει η απόφαση Φίλη, τα παιδιά θα μένουν εθελοντικά στο σχολείο. Δηλαδή, από τις 13.20 μέχρι τις 14.00 το μεσημέρι θα γευματίζουν, από τις 14.00 μέχρι τις 15.15 θα μελετούν και μετά τις 15.15 θα κάνουν μια απασχόληση. Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη σύσταση ολοήμερου προβλέπεται να υπάρχει ελάχιστος αριθμός 14 μαθητών, ενώ και οι δύο γονείς των παιδιών θα πρέπει να εργάζονται και να προσκομίσουν τα απαραίτητα παραστατικά που θα το αποδεικνύουν.

Όπως τονίζεται από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, από την κατάργηση του ολοήμερου μοντέλου, θα εξοικονομηθούν περίπου 3.000 θέσεις εκπαιδευτικών, που θα καλύψουν κενά στα σχολεία.

Μεταξύ των προτάσεων του προέδρου της επιτροπής Αντώνη Λιάκου περιλαμβάνονται επίσης ερευνητικές εργασίες αντί εξετάσεων και περιγραφική αξιολόγηση αντί βαθμών. Επίσης μία από τις προτάσεις είναι το Γυμνάσιο να είναι τετραετούς διάρκειας και το Λύκειο διετούς.

Αναλυτικά οι προτάσεις της Επιτροπής Διαλόγου:

– Αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και αναζήτηση νέων εργαλείων.

– Εθνικό Σχολικό Πρόγραμμα Σπουδών: Διαφοροποίηση αναλόγως των τοπικών ιδιαιτεροτήτων και αναγκών.

– «Ανοικτά» σχολεία με ενεργούς εκπαιδευτικούς που θα έχουν δυνατότητα παρέμβασης και συνδιαμόρφωσης της διδακτικής διαδικασίας και των μαθημάτων διδασκαλίας.

– Μείωση διδασκόμενης ύλης και αντικατάσταση της βαθμολογίας ως και το Γυμνάσιο με περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών.

– Ενιαίος τύπος ολοήμερου Δημοτικού και προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες.

– Χρήση των σχολείων τις απογευματινές ώρες για δραστηριότητες σε συνεργασία με τους δήμους και «βάφτιση» σχολείων για συμβολικούς λόγους.

– Κατάργηση αλλεπάλληλων εξετάσεων στο Γυμνάσιο και αντικατάστασή τους με projects – εργασίες.

– Ενοποίηση κατευθύνσεων μαθημάτων.

– Απελευθέρωση των Τμημάτων χαμηλής ζήτησης από τις πανελλαδικές εξετάσεις.

– Τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο που θα δίνει ισχυρό απολυτήριο για την εισαγωγή σε τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης όπου υπάρχουν κενές θέσεις ή δεν είναι υψηλού ενδιαφέροντος.

– Διατήρηση πανελλαδικών εξετάσεων με τη μορφή που έχουν σήμερα στις σχολές υψηλής ζήτησης.

– Δυνατότητα τα ΑΕΙ να εξασφαλίσουν πόρους για τη χρηματοδότησή τους σε συνεργασία με φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, του εσωτερικού και του εξωτερικού.

– Δωρεάν ακαδημαϊκά/ερευνητικά μεταπτυχιακά προγράμματα και δίδακτρα στα προγράμματα επαγγελματικής εξειδίκευσης και ανάπτυξης.

– Επανέρχονται τα τετραετή αναπτυξιακά συμβόλαια μεταξύ ΑΕΙ και Πολιτείας.

– Ενιαίος χώρος ΑΕΙ – ερευνητικά κέντρα και δημιουργία Εθνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας.

Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη
Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη
Το σώμα λέει αυτό που δεν μπορούν να πουν οι λέξεις
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES