ΝΗΣΤΕΙΑ: Η διατροφολόγος Άρτεμις Ζερδελή μας δίνει το ιδανικό διατροφικό πρόγραμμα για την Μεγάλη Εβδομάδα!

Διατροφή

Το 4moms ρώτησε την διατροφολόγο Άρτεμις Ζερδελή πως πρέπει να είναι η διατροφή μας στην περίοδο της νηστείας προκειμένου να μην πάρουμε κιλά!

Φυσικά και της ζητήσαμε να μας δώσει πρόγραμμα διατροφής για την Μεγάλη Εβδομάδα για να μην το παρακάνουμε…

Δείτε:

1)Ερώτηση:Iσχύει ότι με τη νηστεία θα πάρω εύκολα κιλά;

Aπάντηση: Η αλήθεια είναι ότι η νηστεία κρύβει πολλές διατροφικές παγίδες που συντελούν τελικά στην αύξηση του βάρους και όχι σε αδυνάτισμα .Aυτό συμβαίνει επειδή καταναλώνουμε περισσότερο λάδι από όσο συστήνεται ημερησίως β)Καταναλώνουμε γλυκά όπως ο χαλβάς ή ταχίνι που είναι πλούσια σε θερμίδες τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες όπως μακαρόνια οδηγούν σε θετικό ισοζύγιο ενέργειας. δ )Μεγαλύτερη κατανάλωση ψωμιού. Αν προσέξτε τα παραπάνω, αντικαταστήστε τις υπερθερμιδικές τροφές με φρούτα καθώς και μετριάστε τις ποσότητες των μερίδων μπορέιτε να τηρήσετε την παράδοση της νηστείας χωρίς να πάρετε βάρος

2)Ερώτηση:Μπορεί το παιδί μου να ακολουθήσει την παράδοση της νηστείας;

Απάντηση:Η αλήθεια είναι ότι η αποχή από το κρέας και τα γαλακτοκομικά δεν είναι ότι καλύτερο για την παιδική ανάπτυξη καθώς περιορίζεται η πρόσληψη πρωτείνης αλλά και άλλων θρεπτικών συστατικών που συμβάλουν στην ομαλή ανάπτυξη(σίδηρος ,ασβέστιο,βιταμίνη D).Παρόλαυτα με τους κατάλληλους διατροφικούς συνδυασμούς και με την σωστή επιλογή τροφίμων είναι δυνατό να μην υπάρξει μείωση θρεπτικών συστατικών.Aρχικά , οι ανάγκες σε πρωτείνη μπορούν να καλυφθούν από τα όσπρια και τα θαλασσινά. Η κατανάλωση των οσπρίων ταυτόχρονα με δημητριακά ή με ρύζι, αυξάνει την βιολογική αξία των πρωτεινών και ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου. Έπίσης, τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη C (εσπεριδοειδή ,πιπεριές, μπρόκολο) έχουν την ικανότητα να αυξάνουν την απορρόφηση του σιδήρου στον οργανισμό.
Αν και σημαντικότερες πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά, ασβέστιο υπάρχει και στα όσπρια, στο ταχίνι, στους ξηρούς καρπούς, στο χαλβά.
Καλό θα ήτανε λοιπόν αν το παιδί σας ακολουθήσει τις διατροφικές οδηγίες της νηστείας να εξασφαλίσετε μέσω άλλων τροφών ή διατροφικών συνδυασμών, τα θρεπτικά συστατικά που κρίνονται απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξή του.

3)Ερώτηση:Μπορώ να ακολουθήσω την νηστεία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Απάντηση: Γενικότερα η περίοδος της εγκυμοσύνης είναι πολύ σημαντική διότι χρειάζεται περαιτέρω πρόσληψη σε σίδηρο ,σε βιταμίνη D σε φυλλικό οξύ αλλά και ικανοποιητική ποσότητα ασβεστίου. Λόγω της απουσίας κρέατος και γαλακτοκομικών ,μειώνεται η πρόσληψη αυτών των συστατικών αλλά μέσα από διατροφικούς συνδυασμούς μπορούν να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες.H αλήθεια είναι ότι ο αιμικός σίδηρος (ζωικά προιόντα) έχουν μεγαλύτερη απορροφησιμότητα από τον μη αιμικό (φυτικά τρόφιμα). Προσθέστε στη διατροφή σας λοιπόν τρόφιμα πλούσια σε μη αιμικό σίδηρο (πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όσπρια, κουνουπίδι μπρόκολο) και συνδυάστε τα με με βιταμίνη C(εσπεριδοειδή ,πιπεριές) ώστε να αυξηθεί η απορρόφηση. Ακόμη καλό θα ήτανε να περιορίσετε την κατανάλωση καφέ και τσάι καθώς περιορίζουν την απορρόφηση του σιδήρου.

Ο περιορισμός γαλακτοκομικών ,κρεατικών ,ψαριών και αυγών, έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη πρόσληψη ασβεστίου και Β12. Εμπλουτίστε το διαιτολόγιο σας λοιπόν με χαλβά ταχίνι ,ξερά σύκα,ξηροί καρποί ,προιόντα σόγιας ,όσπρια, μπρόκολο ,κουνουπίδι, δημητριακά ολικής άλεσης ,φρέσκα θαλασσινά. Συνοψίζοντας αν μία εγκυμονούσα θέλει να ακολουθήσει την διατροφική νηστεία χρειάζεται απαραίτητα την έγκριση γιατρού και διαιτολόγου.

4)Ερώτηση:Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της νηστείας για τον οργανισμό;

Απάντηση: Τα πλεονεκτήματα της νηστείας για τον οργανισμό είναι η αύξηση κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά στοιχεία και φυτικές ίνες καθώς και η αποχή από κορεσμένα λιπαρά που επιβαρύνουν τον οργανισμό. Μειώνονται οι τιμές χοληστερόλης και τριγύκεριδιων και αυξάνεται η τιμή της καλής χοληστερόλης .Επίσης να σημειωθεί ότι η πρόσληψη καλών λιπαρών και η αύξηση φυτικών ινών έχει ευεργετική δράση για την καρδία αλλά και το έντερο.

5)Ερώτηση:Ποια άτομα απαγορεύεται να νηστέψουν;

Απάντηση: Οι κατηγορίες που απαγορεύεται να νηστέψουν είναι τα άτομα που πρέπει να καταναλώνουν μεγαλύτερη δόση πρωτείνης από τη συνιστώμενη .Για παράδειγμα οι άνθρωποι με ηπατική ανεπάρκεια ή άτομα που αναρρώνουν από τραυματισμούς απαγορεύεται να νηστέψουν. Με προσοχή και έγκριση από γιατρό και διαιτολόγο μπορούν να ακολουθήσουν τη νηστεία τα παιδιά, οι έφηβοι, οι εγκυμονούσες, οι θηλάζουσες ,άτομα με διαβήτη, άτομα μα αναιμία και χαμηλό σίδηρο ή με γαστρεντερολογικά προβλήματα.

6)Eρώτηση :Τι σημαίνει νηστεύω υγιεινά;

Aπάντηση: Κατά την περίοδο της νηστείας πρέπει να προσέξουμε να μην πέσουμε σε διατροφικές παγίδες και έτσι αυξήσουμε το βάρος μας αλλά και να εξασφαλίσουμε για τον οργανισμό μας ένα διαιτολόγιο πλήρες σε θρεπτικά συστατικά. Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές.

Μην το παρακάνετε με τον χαλβά και το ταχίνι, αντί για αυτό καταναλώστε 2-3 μερίδες φρούτων τη μέρα ως ενδιάμεσα γεύματα. Επίσης, επιλέξτε γεύματα με λαχανικά,χόρτα ή όσπρια και όχι τόσο πολλά ζυμαρικά. Προσοχή και στην ποσότητα των θαλασσινών διότι είναι πλούσια σε χοληστερόλη. Μέχρι 2 φορές την εβδομάδα γεύματα με θαλασσινά. Αποφύγετε τα τηγανητά και προτιμήστε βραστά ή στον ατμό. Τέλος,δείξτε εγκράτεια στο ψωμί και προτιμήστε ολικής άλεσης

7) Πολλοί χρησιμοποιούν τη νηστεία ως μέθοδο δίαιτας συμφωνείς;

Απάντηση:H διατροφική νηστεία μπορεί να έχει κάποια θετικά αποτελέσματα για τον οργανισμό όπως προαναφέραμε αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν δίαιτα αδυνατίσματος .Αφενός κρύβει πολλές διατροφικές παγίδες που οδηγούν σε περιττά κιλά. Αφετέρου, μία σωστή και ισορροπημένη διατροφή περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων σε διαφορετικές συχνότητες και ποσότητες Aκόμη η σωστή ημερήσια ποσότητα σε μακροθρεπτικά συστατικά είναι 30% λίπος ,20%πρωτείνες και 50%υδατάνθρακες κάτι που είναι δύσκολο να επιτευχθεί με τα νηστίσιμα γεύματα.;Aρα δεν μπορεί να αντικαταστήσει ένα διαιτολόγιο αδυνατίσματος.

8)Παρακάτω ακολουθεί ένα πρότυπο πρόγραμμα υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής για την περίοδο της νηστείας

Πρωινό:ένα ποτήρι γάλα σόγιας και 2 φέτες με ταχίνι ή ένα ποτήρι φυσικός χυμός και ένα κουλούρι με σουσάμι.

Ως ενδιάμεσα γεύματα (δεκατιανό απογευματινό) προτιμήστε φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα,ξηρούς ανάλατους καρπούς σε μέγεθος μιας χούφτας ,φρέσκοι φυσικοί χυμοί,δημητριακά ολικής άλεσης

Κύρια γεύματα:Μέχρι 2 φορές την εβδομάδα θαλασσινά,2 λαχανικά,2 όσπρια και μία ζυμαρικά συνοδευόμενα πάντα με πράσινη σαλάτα και ντομάτα.

Για βράδυ:επιλέξτε ελαφριά γεύματα,όπως μεγάλες σαλάτες με φρέσκα λαχανικά.

 

Ευχαριστούμε πολύ την Διατροφολόγο-Διαιτολόγο Άρτεμις Ζερδελή για τις πολύτιμες συμβουλές.

Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη
Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη
Το σώμα λέει αυτό που δεν μπορούν να πουν οι λέξεις
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES

MORE EDITOR'S ARTICLES

Συναντήσαμε την πρωταθλήτρια του πόλο Έλενα Ξενάκη!

Συναντήσαμε την πρωταθλήτρια του πόλο Έλενα Ξενάκη!

Συγκλονίζει και πάλι ο Φέρντιναντ: «Έτσι είπα στα παιδιά μου ότι η μαμά τους πεθαίνει»

Συγκλονίζει και πάλι ο Φέρντιναντ: «Έτσι είπα στα παιδιά μου ότι η μαμά τους πεθαίνει»

Γιατί η εγκυμονούσα πρέπει να σαραντίσει πριν βγει απο το σπίτι;

Γιατί η εγκυμονούσα πρέπει να σαραντίσει πριν βγει απο το σπίτι;

Katelyn Ohashi: «Είχα συνηθίσει να ξυπνάω θέλοντας να κάνω εμετό από την πείνα»

Katelyn Ohashi: «Είχα συνηθίσει να ξυπνάω θέλοντας να κάνω εμετό από την πείνα»

Τα πιο ωραία μπισκότα με ταχίνι της Γκουίνεθ

Τα πιο ωραία μπισκότα με ταχίνι της Γκουίνεθ

Έμαθα πως να κάνω το καλύτερο μπάρμπεκιου!

Έμαθα πως να κάνω το καλύτερο μπάρμπεκιου!

Τα μυστικά διατροφής  διάσημων γυναικών του Χόλυγουντ!

Τα μυστικά διατροφής διάσημων γυναικών του Χόλυγουντ!

Όχι άλλο κοντό καρέ!Η επιδημία εξαπλώνεται!

Όχι άλλο κοντό καρέ!Η επιδημία εξαπλώνεται!

Αποφάσισα να ξεκινήσω τα κρύα ντους!

Αποφάσισα να ξεκινήσω τα κρύα ντους!