6 τροφές που εξισορροπούν τις ορμόνες σου και σου δίνουν νεανικό δέρμα

By  |  0 Comments
Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Όταν ψωνίζεις στο σουπερμάρκετ κάνεις κάποιες επιλογές και παίρνεις διάφορες αποφάσεις. Ποια φυλλώδη λαχανικά είναι λιγότερο πικρά; Ποια πρωτεΐνη θα κάνει το γεύμα σου πιο νόστιμο χωρίς να σε παχύνει; Τι θα κάνεις με τους ξηρούς καρπούς που είναι υγιεινοί αλλά έχουν πολλές θερμίδες; Σε όλες αυτές τις προσεκτικές αποφάσεις πρόσθεσε μια ακόμα κατηγορία: ποιες τροφές εξισορροπούν τις ορμόνες σου;

Η κύρια ορμόνη που επηρεάζει το δέρμα, με αποτέλεσμα να βγάζει σπυράκια (ή ακμή), είναι η τεστοστερόνη. Μια καλά σχεδιασμένη διατροφή είναι απαραίτητη για να κρατάς τα επίπεδα της τεστοστερόνης σε ισορροπία. Το να διατηρείς τις ορμόνες σου σε ισορροπία δεν έχει να κάνει με το να προσπαθείς αόριστα “να τρως καλά.” Τα παρακάτω 6 βασικά τρόφιμα ισορροπούν προληπτικά τις ορμόνες σου με αποτέλεσμα να έχεις ένα απαλό δέρμα, να επιβραδύνεις τις ρυτίδες και να αποτρέπεις ακόμη και την ακμή.

Μπρόκολο – Μην ξεχνάς να τρως το μπρόκολό σου, καθώς και το σπανάκι και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν τα φυσικά συστατικά  σουλφοραφάνη και ινδόλη-3-καρβινόλη που βελτιώνουν την ικανότητα του συκωτιού να μεταβολίζει το οιστρογόνο. Και σίγουρα χρειάζεσαι το οιστρογόνο επειδή αυξάνει το κολλαγόνο (που κρατά το δέρμα σου σφιχτό και τεντωμένο) και ανεβάζει την κυκλοφορία του αίματος στο δέρμα σου με αποτέλεσμα να αναλαμβάνει πιο γρήγορα. Καθώς τα επίπεδα των οιστρογόνων μειώνονται, τα πάντα συρρικνώνονται και καταρρέουν. Η καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον μισού φλιτζανιού σκούρων φυλλωδών λαχανικών βοηθά στο να κρατάς τα οιστρογόνα σου σε σταθερά επίπεδα.

Αυγά – Αν είσαι ένα άτομο που καταναλώνει μόνο τα ασπράδια των αυγών, δώσε προσοχή στα παρακάτω: αν και ο κροκός του αυγού έχει δυσφημιστεί ότι περιέχει πολλή χοληστερίνη, ο τύπος της χοληστερίνης που περιέχει – HDL χοληστερίνη – είναι στην πραγματικότητα ο τύπος που το σώμα σου χρειάζεται για να δημιουργήσει τις ορμόνες που οδηγούν σε απαλό και πιο πλούσιο δέρμα. Οι διαιτολόγοι συνιστούν να τρως ένα μόνο αυγό κάθε μέρα, έτσι ώστε να έχεις τα ευεργετικά αποτελέσματα χωρίς να υπερφορτώνεις το σώμα σου με αυτήν την πλούσια τροφή.

Αμύγδαλα – Εάν έχεις προβλήματα με το δέρμα σου, πρόσθεσε αμύγδαλα στη διατροφή σου. Τα αμύγδαλα ανεβάζουν τα επίπεδα της ορμόνης αδιπονεκτίνη που ρυθμίζει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, αποφεύγοντας έτσι τις επιδράσεις από την αύξηση των ανδρογόνων λόγω της διατάραξης των επιπέδων της ινσουλίνης. Επιπλέον, μελέτες έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση αμυγδάλων συρρικνώνει τα επίπεδα των “αρσενικών” ορμονών όπως η τεστοστερόνη, η οποία μπορεί να κάνει το δέρμα σου να φαίνεται πιο ξηρό και πιο λεπτό. Έντεκα αμύγδαλα την ημέρα (το μέγεθος μιας μερίδας) ή περισσότερα είναι μια πολύ καλή προσθήκη στη διατροφή σου.

Κινόα – Αυτό το δημητριακό είναι πολύ δημοφιλές επειδή είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, μαγνήσιο και φώσφορο, και επειδή σταθεροποιεί τις ορμόνες. Σε αντίθεση με άλλα δημητριακά τα οποία έχουν υψηλότερο γλυκαιμικό δείκτη και μπορούν να αυξήσουν το σάκχαρο στο αίμα σου, η κινόα (quinoa) είναι ένας σύνθετος υδατάνθρακας με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, βοηθώντας τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα να παραμένουν σταθερά. Αυτό αποτρέπει το φαινόμενο ντόμινο όπου το αυξημένο σάκχαρο στο αίμα προκαλεί αύξηση της ινσουλίνης και, κατά συνέπεια, αυξάνει τα επίπεδα των ανδρογόνων. Δοκίμασε να αντικαταστήσεις δημητριακά όπως ψωμί και άσπρο ρύζι με κινόα. Μισό φλιτζάνι κινόα τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα θα εξασφαλίσει θα απολαμβάνεις τις ωφέλειες (η περισσότερη κατανάλωση δεν βλάπτει).

Αβοκάντο – Τα αβοκάντο – και άλλα υγιεινά λίπη όπως το ελαιόλαδο και το λάδι καρύδας – υποστηρίζουν την επίτευξη υγιεινών επιπέδων χοληστερίνης, που είναι ένας βασικός παράγοντας για τη σύνθεση των ορμονών. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στο δέρμα σου να απελευθερώνει και να κυκλοφορεί τις ορμόνες που χρειάζεται για να παραμένει υγιές. Και αυτό δεν το μόνο όφελος που τα αβοκάντο προσφέρουν για την ομορφιά σου. Τα υγιεινά λίπη χτίζουν τις  φυσικές λιποειδείς διπλοστιβάδες στα κύτταρα του δέρματός σου, έτσι ώστε η μεμβράνη να παραμένει στη βέλτιστή του κατάσταση και το δέρμα σου να κρατά καλύτερα το νερό έτσι ώστε να φαίνεται πλούσιο και όχι ξηρό και θαμπό. Κατανάλωνε μισό αβοκάντο καθημερινά για να απολαμβάνεις τα οφέλη από τα μονοκορεσμένα λίπη, τις φυτικές ίνες, το κάλιο τις βιταμίνες C και E, καθώς και τη λουτεΐνη η οποία βοηθά στην πρόληψη ζημιάς από την ηλιακή ακτινοβολία.

Σολομός – Εκτός του ότι ο σολομός είναι καλός για την υγεία του εγκεφάλου και της καρδιάς, βοηθά και με τις ορμόνες σου. Ακριβώς όπως και με τα υγιεινά λίπη στο αβοκάντο, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι πολύ βασικά και αναγκαία στη σύνθεση της χοληστερίνης και των ορμονών. Επιπλέον οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του σολομού μπορούν να βοηθήσουν πάρα πολύ στην ανακούφιση δερματικών εξανθημάτων όπως η ακμή και το έκζεμα. Βάλε στόχο να καταναλώνεις περίπου 115 γραμμάρια σολομού δύο φορές την εβδομάδα.

topgreekgyms.gr

4moms team

Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Η ομάδα του 4moms.gr