Μικρά μυστικά για να χάσετε εύκολα τα κιλά των γιορτών

Διατροφή

Απο τη Τζουλιάνα Καρνέζη,

Η υπερκατανάλωση τροφής το διάστημα των γιορτών μπορεί να σας δημιουργήσει τύψεις και να νομίζετε ότι πλέον έχετε πάρει τη κάτω βόλτα. Όμως, αυτό δεν είναι αλήθεια, γιατί δεν έχετε αποτύχει και ούτε χρειάζεται να νιώθετε ένοχοι. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να θυμηθείτε ότι οι παρασπονδίες είναι μέρος μιας κανονικής διατροφής και που και που χρειάζεται να γίνονται. Αρκεί να τις αφήσετε πίσω και να ξεκινήσετε πάλι ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής.

Αρχίστε και πάλι να πίνετε νερό. Ενδεχομένως κατά τη διάρκεια των γιορτών είχατε ξεχάσει το πολύτιμο νερό, με αποτέλεσμα να έχετε κάποιες κατακρατήσεις. Τα υγρά γενικά σας βοηθάνε να νιώθετε πλήρεις και να αποφεύγετε την υπερκατανάλωση τροφής. Επίσης, πολλοί μπερδεύουν την πείνα με τη δίψα, έτσι ώστε όταν πιουν νερό να τους φεύγει το συναίσθημα της πείνας.

Αν λαχταράτε να φάτε ένα γλυκό ενώ προσπαθείτε να χάσετε τα περιττά κιλά των γιορτών, μετρήστε έως το δέκα. Μελέτες δείχνουν ότι ο μέσος όρος λαχτάρας διαρκεί περίπου 10 λεπτά. Έτσι πριν ενδώσετε στο πόθο σας, βγείτε από την κουζίνα και χρησιμοποιείστε το χρόνο για να υπερνικήσετε τις λιγούρες.

Μην κάνετε απότομες αλλαγές. Γιατί μπορεί να έχετε πάρει μερικά κιλά και να θέλετε να τα χάσετε γρήγορα, όμως αυτή η τακτική είναι λάθος. Μη προσπαθήσετε να τα αλλάξετε όλα σε μια νύχτα, διότι θα απογοητευτείτε και ενδέχεται να τα παρατήσετε. Αντ αυτού κάνετε μια αλλαγή κάθε μέρα και θέστε ρεαλιστικούς στόχους.

Γράψτε σημειώσεις που θα σας υπενθυμίζουν τους στόχους σας και θα σας βοηθήσουν να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή. Επίσης, μπορείτε να κρατάτε ένα ημερολόγιο τροφίμων, όπου θα καταγράφετε τι τρώτε κάθε μέρα, ώστε να βλέπετε τη ποσότητα που έχετε καταναλώσει.

Κάντε έξυπνες αντικαταστάσεις. Ψάξτε για εναλλακτικές λύσεις χαμηλές σε θερμίδες. Όπως για παράδειγμα επιλέξτε να φάτε ποπ κορν αντί για πατατάκια ή χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο αντί για βούτυρο. Με αυτό τον τρόπο δεν θα στερηθείτε από γεύση, αλλά ταυτόχρονα θα καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες.

Σκεφτείτε θετικά. Οι ειδικοί σημειώνουν ότι η χαμηλή αυτοεκτίμηση είναι μια σημαντική αιτία της υπερφαγίας. Εκπαιδεύστε τον εαυτό σας να επικεντρώνεται στα καλύτερα σημεία σας, παρά στις αδυναμίες σας. Για παράδειγμα αγοράστε ρούχα που σας ταιριάζουν και κολακεύουν το τρέχον βάρος. Πηγαίνετε κομμωτήριο και κάντε ένα χτένισμα ή κούρεμα που ανεβάζει τη διάθεση σας και σας κάνει να νιώθετε ελκυστικές.

Χαλαρώστε! Μια μελέτη του Πανεπιστημίου Yale διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έκκριναν περισσότερη κορτιζόλη, ορμόνη που απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια του στρες, έτρωγαν περισσότερα λιπαρά τρόφιμα, σε σχέση με εκείνες που ένιωθαν χαλαρές. Ο συνδυασμός της κορτιζόλης και της ινσουλίνης ζητά από το σώμα να αποθηκεύει λίπος στο πλαίσιο της προετοιμασίας για μια πιθανή πείνα – ακριβώς ό, τι δεν χρειάζεται. Αν το άγχος έχει κυριεύσει τη ζωή σας, δοκιμάστε τρόπους για να ηρεμείτε, όπως γιόγκα, ασκήσεις αναπνοής ή διαλογισμό.

Και τέλος να θυμάστε ότι τα κιλά δεν χάνονται εκ δια μαγείας, ούτε σε γρήγορο χρονικό διάστημα. Οι ακραίες δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους, έχουν σαν αποτέλεσμα μετά από λίγο χρονικό διάστημα να πάρετε όχι μόνο τα κιλά που ενδεχομένως χάσατε, αλλά ακόμα περισσότερα. Και αυτό συμβαίνει γιατί όταν πιέζετε τον εαυτό σας, τόσο υποκύπτετε στην υπερκατανάλωση τροφής, με συνέπεια την επαναπρόσληψη του βάρους που έχετε χάσει. Επίσης, η ψευδαίσθηση της γρήγορης απώλειας κιλών δεν επηρεάζει αρνητικά μόνο τη ψυχολογία σας, αλλά και τον μεταβολισμό σας  και κατ επέκταση την υγεία σας. Γι αυτό αν θέλετε να χάσετε πολλά κιλά πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να επισκεφτείτε έναν διατροφολόγο.

Jenny.gr

Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη
Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη
Το σώμα λέει αυτό που δεν μπορούν να πουν οι λέξεις
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES