Διατροφή για τη μαμά που θηλάζει το μωρό της

By  |  0 Comments
Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Η φίλη του 4moms Κατερίνα είναι μια μαμά με ένα μωράκι 11μηνών.Η Κατερίνα θηλάζει και έχει προβληματιστεί με την διατροφή της,τι επιτρέπεται και τι όχι κατά την περίοδο της γαλουχίας;

Η συνεργάτιδά μας διατροφολόγος κα Εύη Βεργίνη απαντά:

 

Η διατροφή παραμένει ιδιαίτερα σημαντική κατά την περίοδο της γαλουχίας , καθώς οι διατροφικές ανάγκες του μωρού σας καλύπτονται μέσω του μητρικού γάλακτος .

Επομένως ,όπως και κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι σημαντικό να διατηρήσετε την ισορροπία και την ποιότητα στη διατροφή σας ,προκειμένου να διασφαλίσετε ότι προσλαμβάνετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε εσείς και το μωρό σας .

Συνεχίστε να καταναλώνετε τρία γεύματα και, ανάλογα με την όρεξη σας , 2 τουλάχιστον ενδιάμεσα μικρογεύματα την ημέρα όπως και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης .
Ο λόγος για τον οποίο οι ενεργειακές ανάγκες κατά τη διάρκεια της γαλουχίας παραμένουν αυξημένες είναι διότι για την παραγωγή του γάλακτος απαιτείται ενέργεια , η οποία είναι μεγαλύτερη όσο περισσότερο γάλα παράγεται .

Κατά τη διάρκεια της γαλουχίας ,χρειάζεται να καταναλώνετε ποικιλία τροφίμων ,ώστε να εξασφαλίσετε την απαραίτητη ποσότητα θρεπτικών συστατικών π.χ. βιταμινών και ανόργανων στοιχείων ,για εσάς και το μωρό σας .Κατά την περίοδο αυτή να δώσετε έμφαση σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά όπως :

Ασβέστιο (3 μερίδες γαλακτοκομικών την ημέρα).

Σίδηρος (κόκκινο κρέας.επιπλέον καλές πηγές σιδήρου αποτελούν τα πουλερικά τα ψάρια,και τα θαλασσινά.Σίδηρο επίσης περιέχουν και τρόφιμα φυτικής προέλευσης ,όπως τα όσπρια),Βιταμίνη D (σαρδέλα,γαύρος,κρόκος αυγού)Ιώδιο((Το ιώδιο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία του θυρεοειδή αδένα και στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού σας .(ιωδιούχο αλάτι δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 5 γρ την ημέρα),ω3 λιπαρά οξέα (σαρδέλα,γαύρος κολιός,γόπα,ζαργάνα)κατανάλωση λιπαρών ψαριών 2 φορες την εβδομάδα.

Φυλλικό οξύ (σπανάκι,χόρτα,μπρόκολο ,μεγάλα φυλλώδη λαχανικά).

Καφείνη : η πρόσληψη καφέ δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2 φλιτζάνια την ημέρα. Να θυμάστε ότι σε περίπτωση που θηλάσετε ενώ έχετε πιεί καφείνη ,ενδέχεται το μωρό σας να παρουσιάσει παροδικά ανησυχία ,ευερεθιστότητα ή δυσκοιλιότητα. Καταναλώμετε ροφήματα που περιέχουν καφείνη αμέσως μετά τον θηλασμό ,ώστε να εξασφαλίσετε ότι θα περάσουν αρκετές ώρες μέχρι τον επόμενο.

Κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών :
Κατά τη διάρκεια της γαλουχίας θα πρέπει να είστε προσεχτικές ως προς την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών .Έτσι ,αν το βρέφος αποκτήσει ένα πρόγραμμα θηλασμού ,μπορείται να καταναλώνετε μέχρι ένα αλκολούχο ποτό αμέσως μετά τον θηλασμό (εφόσον το επιθυμείται) ,ώστε να εξασφαλίσετε ότι θα περάσουν αρκετές ώρες μέχρι τον επόμενο.

Υποκατάστατα ζάχαρης : π.χ. ασπαρτάμη,σουκραλόζη,στέβια δεν έχει βρεθεί μέχρι σήμερα ότι σχετίζεται με προβλήματα υγείας .Ωστόσο , η χρήση τους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο του θηλασμού πρέπει να γίνεται με μέτρο και να αποφεύγεται η υπερκατανάλωσή τους .

Σόγια και προιόντα με βάση τη σόγια:
Η σόγια είναι τρόφιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτο-οιστρογόνα τα οποία περνούν στο μητρικό γάλα και ενδέχεται να έχουν αρνητικές συνέπειες την υγεία του μωρού σας .Για τον λόγο αυτό συνιστάται η αποφυγή συμπληρωμάτων διατροφής με εκχυλίσματα σόγιας και ο περιορισμός της κατανάλωσης τροφίμων με βάση σόγια όπως τοφού,γάλα σόγιας

Κατά τη διάρκεια του θηλασμού μπορείται να καταναλώνεται τρόφιμα από όλες τις ομάδες .Το άρωμα των τροφίμων που καταναλώνετέ περνάει άπο το μητρικό γάλα .Έτσι με τον μητρικό θηλασμό το μωρό σας ανακαλύπτει νέες γεύσεις και αρώματα που εξοικειώνεται με αυτά .

Αν καταλάβετε ότι κάποιο τρόφιμο επηρεάζει αρνητικά το μωρό σα (προκαλώντας π.χ. ανησυχία,ή αέρια ),σταματήστε να το καταναλώνετε για μερικές ημέρες .Δοκιμάστε το τρόφιμο ξανά και δείτε εκ νέου πώς επηρεάζει το μωρό
Όσον αφορά στην κατανάλωση των κοινών αλλεργιογόνων τροφίμων όπως οι ξηροί καρποί τα ψάρια και τα θαλασσινά τα πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα δεν τεκμηριώνουν τον αποκλεισμό τους από την διατροφή της θηλάζουσας μητέρας ,με στόχο την πρόληψη της αλλεργίας στο βρέφος με ή χωρίς αυξημένο κίνδυνο αλλεργίας .

Με τον θηλασμό υπάρχει απώλεια υγρών τα οποία χρειάζεται αναπλήρωση για να μην υπάρχει κίνδυνος αφυδάτωσης για τη μητέρα άλλα και για να μη μειωθεί ο όγκος του γάλακτος που η θηλάζουσα παράγει χρειάζεται 2.200 με 2.500 ml υγρών τα οποία θα πρέπει να προσλαμβάνει από νερό, φυσικούς χυμούς ,γάλα, σούπες ,φρούτα (3 μερίδες την ημέρα ) και λαχανικά .

Δεν συντρέχει λόγος αποκλεισμού καμίας τροφής αν δεν έχει πρώτα δοκιμαστεί τουλάχιστον 2 φορές με την εμφάνιση συμπτωμάτων αλλεργίας ή κολικών στο μωρό . Η μητέρα οφείλει να έχει ένα ολοκληρωμένο και πλήρες διατροφικό σχήμα και μόνο αν συντρέχει λόγος θα πρέπει να αποκλειστεί κάποια τροφή από τη διατροφή ενώ θηλάζει!

Ευχαριστούμε πολύ την κλινική διατροφολόγο κα Εύη Βεργίνη.

 

Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη

Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Απο το παρκέ του γηπέδου στο παρκέ του σπιτιού μου…. Με τον Γιάννη και τα δίδυμα Γιώργο και Μαριτίνα έχω καταφέρει να συνεχίσω να αθλούμαι καθημερινά. Κάνω πρωταθλητισμό στη ζωή παρέα με τον άντρα μου τον Αντώνη που υπεραγαπώ. Μου αρέσει να μαθαίνω καινούργια πράγματα και προσπαθώ να προσαρμόζομαι παντού. Το μότο μου είναι “‘Ολα καλά θα πάνε, όλα θα γίνουν…”