Μoraitis blast lab:Ο δημιουργός του Βασίλης Χρυσανθακόπουλος και η Μαρίνα Σταμπολή αποκλειστικά στο 4moms

By  |  0 Comments
Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Είναι κάποια προγράμματα που δε χρειάζονται συστάσεις για να καταλάβεις,πως θα ήθελες πολύ να ασχοληθεί το παιδί σου με αυτά!Ένα τέτοιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα γνώρισα προχθές και ομολογώ πως είμαι πολύ ενθουσιασμένη!

Όπως καταλαβαίνετε είχα πολλές απορίες  για το Lego Robotics και Architecture και φυσικά ο δημιουργός του,Βασίλης Χρυσανθακόπουλος και η συνεργάτιδά του Μαρίνα Σταμπολή ήταν εκεί για να μου εξηγήσουν τα πάντα..

Μείνετε συντονισμένοι  στο 4moms γιατί μια μεγάλη “LEGO ROBOTICS”και “LEGO ARCHITECTURE”έκπληξη σας περιμένει…

Δείτε τι απάντησαν στις ερωτήσεις του 4moms o Bασίλης Χρυσανθακόπουλος και η Μαρίνα Σταμπολή:

1.Τι είναι το moraitis blast lab;

Βασίλης Χρυσανθακόπουλος: Το moraitis blast lab είναι ένας εκπαιδευτικός πολυχώρος υψηλής αισθητικής, στον οποίο δημιουργούμε ρομποτική και αρχιτεκτονική μαγεία με τουβλάκια LEGO. Δημιουργήθηκε από την εταιρεία μου blast (build and learn art • science • technology) σε συνεργασία με τη Σχολή Μωραΐτη και βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Στο χώρο του moraitis blast lab πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο δύο βασικοί κύκλοι μαθημάτων: blast robotics design (εκπαιδευτική ρομποτική με LEGO Mindstorms) και blast module (αρχιτεκτονική με LEGO Architecture Studio).

moraitis blast lab 01

2.Ποιά ήταν η έμπνευση σας για τη δημιουργία του;

ΒΧ: Επιθυμία μας ήταν να δημιουργήσουμε έναν μοναδικό χώρο, που θα στεγάσει τις δράσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα της blast και που θα αποτελέσει κέντρο έρευνας και εξέλιξης. Η blast αποτελεί ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό concept, μια συνολική εμπειρία γνώσης, παιχνιδιού και εξέλιξης της προσωπικότητας. Αυτή η φιλοσοφία αποτέλεσε και την πηγή της έμπνευσής μας. Στο χώρο του moraitis blast lab η Μαρίνα Σταμπολή, αρχιτέκτονας και συνεργάτης της blast, κατάφερε να εκφράσει απόλυτα την εκπαιδευτική φιλοσοφία μας, δημιουργώντας ένα άψογο αισθητικά και λειτουργικά αποτέλεσμα, για το οποίο είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι.

 

robotics 06

3.Γιατί ένα παιδί να ασχοληθεί με το lego robotics;

ΒΧ: Το πρόγραμμα blast robotics design έχει τη φιλοσοφία ότι οποιαδήποτε έννοια ή γνώση μπορεί να διδαχθεί μέσα από τα μαθήματα ρομποτικής και μάλιστα με τρόπο που τα παιδιά να την εκλαμβάνουν ως παιχνίδι. Κυριολεκτικά δεν υπάρχουν όρια. Η εμβάθυνση στις φυσικές επιστήμες, η μεθοδική σκέψη, η ομαδικότητα, το μοίρασμα, η δημιουργικότητα, ακόμα και η αγάπη για τον άνθρωπο αποτελούν βασικούς στόχους των προγραμμάτων της blast. Η ρομποτική λειτουργεί ως εξαιρετικός «δούρειος ίππος» μάθησης για τα παιδιά, αλλά και για εμάς τους μεγαλύτερους.

robotics 02

Το περιεχόμενο του blast robotics design καλύπτει όλο το φάσμα του STEM (Science Technology Engineering Mathematics – Επιστήμη Τεχνολογία Μηχανική Μαθηματικά) καθώς και στοιχεία Art και Design. Οι γνώσεις αυτές εμπεδώνονται στην πράξη μέσα από κατασκευές, σχεδιασμό και προγραμματισμό ρομπότ. Οι μαθητές καλούνται να δώσουν λύσεις σε προβλήματα, να χρησιμοποιήσουν τα καταλληλότερα υλικά και εξαρτήματα, να συνεργαστούν και να πετύχουν συγκεκριμένους στόχους.

4.Τι διαφορά έχει απο το lego architecture;

Μαρίνα Σταμπολή: Με τη γέννηση της blast, διαπιστώσαμε ότι η ρομποτική και η αρχιτεκτονική ταυτίζονται ως προς τα εκπαιδευτικά τους οφέλη και όχι μόνο. Γι’ αυτό το λόγο, αποφασίσαμε να εντάξουμε την αρχιτεκτονική στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα. Δημιουργήσαμε ένα εντελώς καινοτόμο concept, εμπνευσμένο από την αρχιτεκτονική, αλλά που δεν περιορίζεται σε αυτήν.Το blast module βασίζεται στις αρχές της αρχιτεκτονικής – και όχι μόνο – σύνθεσης, τις οποίες συνδυάζει με την εξέλιξη της προσωπικότητας των παιδιών. Σε απόλυτη αναλογία με το blast robotics design, χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική ως μέσο μάθησης και όχι σαν αυτοσκοπό. Τα παιδιά προτείνουν εναλλακτικές λύσεις σε λειτουργικά προβλήματα, παρουσιάζουν τις ιδέες τους. Ασκούν κριτική, τροποποιούν και βελτιώνουν τις λύσεις τους.

module 02

Κάθε μάθημα αποτελεί ένα σενάριο, μια δοκιμασία, στην οποία ατομικά ή ομαδικά πρέπει να ανταποκριθούν, να δώσουν τη δική τους πρόταση και να την αιτιολογήσουν. Επιλέγουν τα κατάλληλα υλικά, δομές και μορφές προκειμένου να κατασκευάσουν ένα αντικείμενο, κτήριο ή πόλη, που να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές.

5.Είναι μιααγορίστικηδραστηριότητα;

Ασφαλώς και δεν είναι αποκλειστικά αγορίστικη δραστηριότητα! Το ζούμε καθημερινά! Όλο και περισσότερα κορίτσια, όχι μόνο εισχωρούν σε τομείς μηχανικής και τεχνολογίας, αλλά αναλαμβάνουν και ηγετικούς ρόλους σε αυτούς. Η διαφορά είναι ότι τα κορίτσια, πέρα από το ότι συνειδητά επιλέγουν αυτή την κατεύθυνση, εκ φύσεως λειτουργούν πολύ πιο μεθοδικά, προσεκτικά και λιγότερο παρορμητικά, και αυτά είναι απαραίτητα στοιχεία σε μια εποχή που τα πάντα στην τεχνολογία απαιτούν ακρίβεια, λεπτομέρεια και πολυπλοκότητα. Στα μαθήματα μας επιδιώκουμε να αναμιγνύουμε στις ομάδες κορίτσια με αγόρια και μάλιστα περισσότερο προς όφελος των αγοριών.

robotics 03

 

6.Μπορούν να συμμετέχουν και ενήλικες;

Βασικό μέλημα της blast είναι να εξελίσσεται, να ανανεώνεται και να καινοτομεί διαρκώς. Έτσι, σχεδιάζει νέα προγράμματα και ιδέες, ακολουθώντας πάντα τη φιλοσοφία της απόλυτης εμπειρίας εκπαιδευτικής ρομποτικής και αρχιτεκτονικής. Στο προσεχές μέλλον, ετοιμάζονται προγράμματα storytelling (blast mini play) και team building (blast play) για παιδιά μικρότερων ηλικιών αλλά και για ενήλικες και εταιρικές ομάδες. Επίσης, ετοιμάζουμε μία έκπληξη για παιδιά και τους γονείς τους, η οποία πιστεύουμε ότι θα γίνει θεσμός.

 

robotics 04

7.Ποιός είναι ο στόχος του moraitis blast lab;

Ο στόχος της blast και κατ’ επέκταση του moraitis blast lab, είναι να προσφέρει στους συμμετέχοντες τα απαραίτητα ερεθίσματα και μέσα προκειμένου να εμπνευστούν, να πειραματιστούν, να δημιουργήσουν, να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες, να γνωρίσουν την επιστημονική μεθοδολογία, αλλά και να ανακαλύψουν τα πολλαπλά ταλέντα τους και να επενδύσουν σε αυτά. Πέρα από το πρωτοποριακό πρόγραμμα, που η blast εφαρμόζει αποκλειστικά σε παγκόσμιο επίπεδο, τα μαθήματα του moraitis blast lab είναι μοναδικά και ως προς τα μέσα και υλικά που χρησιμοποιούνται σε αυτά.

module 04

8.Μπορούν να συμμετέχουν παιδιά και απο άλλα σχολεία;

Ασφαλώς! Τα προγράμματα του moraitis blast lab απευθύνονται στο ευρύτερο κοινό και όχι μόνο στους μαθητές της Σχολής Μωραΐτη. Πέρα από τους βασικούς κύκλους, υπάρχει το πρόγραμμα σχολικών επισκέψεων blast open, για παιδιά 8-16 ετών. Σκοπός του είναι μαθητές από άλλα σχολεία να γνωρίσουν τον κόσμο της ρομποτικής και της αρχιτεκτονικής σε ένα εισαγωγικό μάθημα διάρκειας 3 ωρών.

 

Τα μαθήματα blast robotics design απευθύνονται σε παιδιά από 8 ετών, πραγματοποιούνται στο moraitis blast lab, μία φορά την εβδομάδα, σε κύκλους 8 δίωρων μαθημάτων.

Δημιουργός και κύριος εισηγητής του προγράμματος είναι ο Βασίλης Χρυσανθακόπουλος, ένας από τους κορυφαίους σχεδιαστές εκπαιδευτικής ρομποτικής παγκοσμίως και μέλος της ομάδας επιστημόνων που συμβάλλει στην ανάπτυξη της ρομποτικής πλατφόρμας LEGO MINDSTORMS.

blast 01

Τα μαθήματα blast module απευθύνονται σε παιδιά από 8 ετών, πραγματοποιούνται στο moraitis blast lab, μία φορά την εβδομάδα, σε κύκλους 8 δίωρων μαθημάτων.

Δημιουργός και κύρια εισηγήτρια του προγράμματος είναι η Μαρίνα Σταμπολή, αρχιτέκτονας, η οποία ασχολείται με μελέτες πολιτιστικών και εκπαιδευτικών κτηρίων και έχει πολυετή εμπειρία στην εκπαίδευση.

Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη

Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Απο το παρκέ του γηπέδου στο παρκέ του σπιτιού μου…. Με τον Γιάννη και τα δίδυμα Γιώργο και Μαριτίνα έχω καταφέρει να συνεχίσω να αθλούμαι καθημερινά. Κάνω πρωταθλητισμό στη ζωή παρέα με τον άντρα μου τον Αντώνη που υπεραγαπώ. Μου αρέσει να μαθαίνω καινούργια πράγματα και προσπαθώ να προσαρμόζομαι παντού. Το μότο μου είναι “‘Ολα καλά θα πάνε, όλα θα γίνουν…”