Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις φέτος το φθινόπωρο

Ωρα Για Θεατρο

Θρυλικά ονόματα και νέα πρόσωπα, τέχνη με μνήμη, παραστάσεις & projects out of the box, σέξι εξωτισμός στο πιάτο και οι τάσεις για τις οποίες θα μιλάνε όλοι αυτό το φθινόπωρο. Κρατήστε σημειώσεις!

NOUVELLE COUTURE

Όταν στις 22 Ιανουαρίου του 2002, στις 8.36 το απόγευμα, γράφτηκε ο επίλογος της θρυλικής διαδρομής του Yves Saint Laurent αμέσως μετά το τελευταίο του show υψηλής ραπτικής, ο κόσμος της μόδας και της τέχνης έμεινε με ένα μεγάλο κενό. Αναλαμβάνοντας 10 χρόνια αργότερα την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου, ο Hedi Slimane έφερε μια αναζωογονητική αύρα, μαζί με μια εντυπωσιακή άνθηση στις πωλήσεις. Στον αντίποδα αυτής της άποψης, οι πιο συντηρητικοί κριτές του σκανδαλίζονται με τον τρόπο που διοχέτευσε μια αισθητική επηρεασμένη από τη μουσική και τις νεανικές υποκουλτούρες – παρόλο που τα νιάτα και η ελευθερία ήταν βασικές έννοιες στο έργο του Yves Saint Laurent στα ’60s. Η επαναφορά της Couture ως ιδέα φαίνεται πως είχε συγκεκριμένη θέση στο αρχικό σχέδιο του Slimane για μεταμόρφωση του οίκου. Ήδη από τον Ιανουάριο του 2014 τα Ateliers Tailleur και Flou μεταφέρθηκαν στο ιστορικό Hôtel de Sénecterre, στην καρδιά του Saint-Germain-des-Prés, επανασυνδέοντας τον οίκο με τις Rive Gauche ρίζες του. Εκεί φωτογραφήθηκε και η εντυπωσιακή καμπάνια της collection Saint Laurent Couture, Rue de L’Université, που σήμανε την επιστροφή της Couture και, συμβολικά, παρουσιάστηκε στο νέο Couture House του Yves Saint Laurent, έναν εκπληκτικό χώρο ανακαινισμένο υπό την αυστηρή επίβλεψη του Slimane. Η Couture σειρά προορίζεται μόνο «για φίλους του οίκου» και δεν είναι private ή custom-made. Ο ίδιος ο Slimane εξετάζει κάθε παραγγελία και επιλέγει ποιος «δικαιούται» να αποκτήσει ένα garment που θα φέρει τη ραμμένη στο χέρι με ιβουάρ μετάξι ετικέτα «Yves Saint Laurent». Τα couture pieces μπορεί να είναι αντρικά ή γυναικεία, για πρωινό ή βραδινό ντύσιμο, ένα taxedo ή ένα βραδινό φόρεμα, όλα αριθμημένα και πολύτιμα, με κάθε κομμάτι να καταγράφεται στο χρυσό Monogram House Couture book.

YATZER RELOADED

yatzer

Η επιτυχία και η διαφορά του να βρίσκεσαι on site: Ο Κώστας Βογιατζής στο ατελιέ του οίκου Van Cleef & Arpels.

Start up με οχτώ χρόνια εμπειρία» χαρακτηρίζει ο Κώστας Βογιατζής το site του που κατέκτησε με άνεση τον πλανήτη. Ο ταλαντούχος κος Yatzer μιλά για τους χρυσούς κανόνες της επιτυχίας του και συστήνει, σε επίσημη πρώτη, τη νέα, ανασχεδιασμένη εκδοχή του! «Το νέο Yatzer “γεννήθηκε” στις 18 Αυγούστου 2015 και είναι αποτέλεσμα μιας δημιουργικής προσπάθειας που κράτησε πάνω από ένα χρόνο. Το σχεδιασμό του interface και του User Experience (UX) έκανε ο Φίλιππος Πρωτογερίδης και τον προγραμματισμό ο Αλέξιος Παναγόπουλος, με την προσωπική μου καθοδήγηση και καλλιτεχνική επιμέλεια. Προσπάθησα να φτιάξω ένα διαδικτυακό κόσμο που να αναδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το περιεχόμενο του Yatzer, δηλαδή όλες αυτές τις φανταστικές φωτογραφίες, ιδέες και ιστορίες που δημοσιεύονται εβδομαδιαίως.

Βέβαια, το νέο site δεν είναι τελείως έτοιμο, αφού υπάρχουν κάποιες ενότητες σε εξέλιξη, που δεν έχουμε ανεβάσει ακόμα. Υπάρχει πολύς πειραματισμός και μια δημιουργική προσέγγιση στο όλο εγχείρημα», εξηγεί.

Οι αρχές του νέου Yatzer σε εφτά κανόνες, σε πρώτο πρόσωπο:

1 | ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ: Το ταξίδι είναι η καρδιά και η ψυχή του Yatzer, γι’ αυτό και έχει συμπεριληφθεί η ενότητα City Guides, με προορισμούς από όλο τον κόσμο (που θα είναι online το φετινό χειμώνα) και μια Agenda με διεθνή events.

2 | ΑΝΑΔΕΙΞΗ & ΟΡΓΑΝΩΣΗ του περιεχομένου: Oι φωτογραφίες παρουσιάζονται σε «χορταστικό» μέγεθος, σε ένα περιβάλλον σχεδιασμένο με απλότητα και αφαιρετικότητα, και οι ιστορίες είναι οργανωμένες σε ενότητες ανάλογα με τη θεματολογία τους.

3 | ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ: Το νέο Yatzer είναι σχεδιασμένο για να έχει τέλειο responsiveness, δηλαδή να προσαρμόζεται σε όλες τις οθόνες και όλες τις συσκευές, προσφέροντας σε κάθε χρήστη μια μοναδική εμπειρία ανά πάσα στιγμή.

4 | ΕΜΠΝΕΥΣΗ: Πέρα από το ότι μας ταξιδεύει σε κάθε γωνιά του πλανήτη, το νέο Yatzer είναι ένα δυναμικό εργαλείο έμπνευσης μέσα από το Yatzer Wall και τα καθημερινά inspiring quotes που εμφανίζονται στην αρχική σελίδα.

5 | ΣΕΒΑΣΜΟΣ στους ανθρώπους που φιλοξενούνται, καλλιτέχνες / αρχιτέκτονες / σχεδιαστές, και στο χρόνο που αφιέρωσαν προκειμένου να φτάσει η ιστορία τους στις οθόνες όλου του κόσμου. Είναι ευθύνη μας να τους αναδείξουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, εφόσον μας δίνουν την άδεια να δημοσιεύσουμε τη δουλειά τους.

6 |ΣΥΝΕΠΕΙΑ στη συχνότητα με την οποία ανανεώνεται το περιεχόμενο, στα updates και στην επικοινωνία του μέσα από τα social media.

7 |ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ & ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: Με κοινό όραμα και αξίες κερδίζει κάθε ομάδα, άρα κερδίζει και το κάθε μέλος της.

ΧΟΡΟΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΕΝΟ

argyrobig

Το Παιχνίδι της Σφαγής του Ευγένιου Ιονέσκο στάθηκε απλώς η αφετηρία για τη διαδρομή που διένυσε έως ότου λάβει την τελική της μορφή η πολυταξιδεμένη σε διεθνή φεστιβάλ παράσταση Domino της Αργυρώς Χιώτη. «Η αρχική ανάγκη και προσέγγιση είχε να κάνει με την έννοια της απώλειας, της πτώσης και της απειλής ενός τέλους. Μιλάει για το αδιανόητο κενό που ακολουθεί μια απώλεια των δεδομένων και το άγνωστο που ανοίγεται. Δημιουργείται λοιπόν στη σκηνή ένας κόσμος αυθύπαρκτος, μια κοινότητα ανθρώπων χωρίς καμία σταθερά, που αιωρούμενη στο άγνωστο ανακαλύπτει το “μαζί” από την αρχή. Στήνεται “μια βουβή χορογραφία”, ένας ζωντανός και άκρως χορογραφημένος κόσμος, που καλεί το κοινό να βιώσει την εμπειρία, χωρίς οι ερμηνευτές να μιλούν καμία στιγμή». Η Αργυρώ Χιώτη, σκηνοθέτης και ηθοποιός, ίδρυσε το2005 τους Vasistas, μια ομάδα από καλλιτέχνες διαφορετικών εθνικοτήτων, με σκοπό να προάγει τον τρόπο δουλειάς της, και έκτοτε μαζί τους καταπιάνεται με έργα κλασικά, παραμύθια από την παγκόσμια παράδοση, νεοελληνικά κείμενα, τα οποία αποδίδει μέσα από τη δική της, πολλές φορές ανατρεπτική οπτική. Το 2013 τιμήθηκε για το σκηνοθετικό και καλλιτεχνικό της έργο με το Βραβείο «Ελευθερία Σαπουντζή». «Οι τιμητικές διακρίσεις σε γεμίζουν κατ’ αρχάς ικανοποίηση και σε ενθαρρύνουν να συνεχίσεις», σημειώνει. «Το συγκεκριμένο βραβείο έχει για μένα και μια ειδική βαρύτητα, γιατί φέρει μια ωραία ενέργεια και γιατί είναι το μοναδικό στην Ελλάδα για γυναίκα σκηνοθέτη – ηθοποιό – συγγραφέα. Η δουλειά μιας γυναίκας καλλιτέχνιδας χρειάζεται υποστήριξη, είναι πάντα πιο δύσκολο να αναγνωριστεί. Ωστόσο, θα ήθελα να διευκρινίσω πως μια βράβευση δεν αποτελεί κριτήριο αξίας ή μη ενός καλλιτεχνικού έργου ή ενός δημιουργού. Είναι μάταιο να θεωρούμε πως “φτάσαμε κάπου” επειδή μας δόθηκε μια διάκριση. Η αλήθεια είναι πως πάλι στα υπόγεια θα επιστρέψουμε, του χώρου ή του μυαλού μας ή της φύσης μας, και θα παλεύουμε κάτι να ξεδιαλύνουμε, κάτι να φωτίσουμε, κάτι προσωπικό να μοιραστούμε με τον γύρω κόσμο». —Θέατρο Ροές, από 16/10, www.theatroroes.gr, www.vas.eu.com.

ΓΑΜΟΣ ΣΕ ΚΡΙΣΗ

Με την κυκλοφορία της ταινίας Mr. & Mrs. Smith, πριν από δέκα χρόνια, όλοι στοιχημάτιζαν πότε θα ερχόταν το τέλος του γάμου του Brad Pitt και της Jennifer Aniston. Όταν αποκαλύφθηκε η σχέση του με την Angelina Jolie – γνωστή σε όλους, αφού η χημεία τους ξεχειλίζει σε κάθε δευτερόλεπτο– όλοι άρχισαν να στοιχηματίζουν πότε θα εγκατέλειπε ο ένας τον άλλον. Η Angelina όμως και ο Brad, το πιο χολιγουντιανό ζευγάρι των στούντιο –με την αίγλη των αστέρων του ’50– διέψευσαν τους πάντες. Δέκα χρόνια μετά συμπρωταγωνιστούν στην ταινία Βy the sea, που έγραψε και σκηνοθετεί η Angelina στην ονειρική Μάλτα, με την ιστορία ενός ζευγαριού που κάνει μια τελευταία προσπάθεια να σώσει το γάμο του. Και αποδεικνύουν ότι η ωριμότητα τους πάει πολύ. Όπως και τα Όσκαρ που πολλοί περιμένουν για την ερμηνεία τους. Και αυτό είναι το μόνο στοίχημα που είναι σίγουρο ότι μπορείς να κερδίσεις μαζί τους… —Κυκλοφορεί στις 15/11 στις ΗΠΑ

ΧΩΡΙΣ ΑΡΧΗ & ΤΕΛΟΣ

art

Ατσάλινα διάφανη, ποιητική, στοχαστική, κοπιώδης, η Μεταβίβαση (A Transfer) της Μαρίας Λοϊζίδου, (επι)σκέφτεται το μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού, συνδέοντας τη μνήμη του τόπου, τα ίχνη της αρχαίας ελληνικής τέχνης, τις όψεις της γυναικείας καλλιτεχνικής εργασίας-χειροτεχνίας, τότε και τώρα. Η ανάθεση έργου στον Κεραμεικό από τον οργανισμό ΝΕΟΝ ήταν μια πρόκληση για την εικαστικό. «Τι κάνουμε μέσα σε έναν αρχαιολογικό χώρο που εξ ορισμού είναι ένα νεκροταφείο, για να μη λειτουργεί σαν κενοτάφιο της Τέχνης;» σχολιάζει. «Η επιμελήτρια της έκθεσης, Συραγώ Τσιάρα, έδωσε την απάντηση επιλέγοντας από τη δουλειά μου την πρακτική της πλέξης. Η ύφανση αποκαλύπτει μία πλοκή, μία αφήγηση». Νήμα της περισυλλογής της, ο ανοξείδωτος χάλυβας –φαινομενικά δύσχρηστος και άκαμπτος– δίνει μορφή σε έργα εξαιρετικής λεπτοτεχνίας που θίγουν θέματα θηλυκότητας χωρίς διόλου να γίνονται γραφικά. Ο σχεδόν ψυχαναλυτικός στοχασμός της χειρωνακτικής εργασίας τής ανοίγει πόρτες στο χρόνο και την ιστορία. Υπερβαίνοντας «με το σπαθί της», τη βελόνα, την ξεπερασμένη διάκριση τέχνης-χειροτεχνίας, η Μαρία Λοϊζίδου σχολιάζει με ένα ράβε-ξήλωνε το μεγαλείο αυτών των πρακτικών και έτσι «μεταβιβάζει», αν θέλετε ενεργοποιεί, τον παρελθόντα χρόνο σε επίκαιρο γεγονός. Μέσα από την εγκατάσταση στον Κεραμεικό, το σημαντικότερο νεκροταφείο της αρχαίας Αθήνας, ανακαλούνται τα επιτύμβια έργα, η μνήμη των Παναθηναίων που ξεκινούσαν από εκεί, με τη μεταφορά του ιερού πέπλου της Αθηνάς που είχαν υφάνει οι ευγενικής καταγωγής Αθηναίες, η ζωή που δεν χάνεται αλλά μετουσιώνεται. Θραύσματα μνήμης που απελευθερώνονται καθώς οι διάτρητες επιφάνειες των πλεκτών εργόχειρων ενώνονται μεταξύ τους. —Έως 31/10, neon.org.gr, marialoizidou.com/.

NEW VISION

newvision

Ένα ζευγάρι Ελλήνων αρχιτεκτόνων που συμμετέχει στο γραφείο της Zaha Hadid για την κατασκευή του αεροδρομίου του Πεκίνου είναι από μόνο του είδηση. Στην περίπτωση όμως της Νατάσας Λιανού και του Ερμή Χαλβατζή η είδηση είναι οι ίδιοι. Συναντιόμαστε σε μια γρήγορη στάση τους στην Αθήνα. Ήρθαν για μερικές μέρες από το Λονδίνο, όπου άνοιξαν το Μάιο το γραφείο τους και οι προτάσεις διαδέχονται η μία την άλλη. Δεν είναι ούτε 30 χρόνων. Το πρώτο που ξεχωρίζει κανείς είναι η αισιοδοξία τους. Αυτή –μαζί βέβαια με το αδιαμφισβήτητο ταλέντο τους– είναι που τους ώθησε μπροστά. Τελείωσαν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, έφυγαν για την Architectural Association School of Architecture, ο καθηγητής τους και βασικός συνεργάτης της Zaha, Patrik Schumacher, τους πρότεινε μια θέση στο γραφείο της και από εκεί όλα κύλισαν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Η απόδοσή τους εντυπωσίασε τόσο που τους πρότειναν για την επίλεκτη ομάδα, δούλεψαν σε πάνω από 30 projects και αυτή η φήμη, σε συνδυασμό με το πρώτο βραβείο Βurnham, άνοιξε τις πόρτες για το δικό τους γραφείο. «Η μεγαλύτερη πρόκληση για ένα δημιουργό», εξηγούν, «είναι να μπορεί να επανεφεύρει τον εαυτό του. Χρειάζεται αφοσίωση μοναχικού βίου, αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση μοναχική προσπάθεια, αφού το αποτέλεσμα είναι πάντα προϊόν συλλογικότητας». Οι περισσότεροι θα πίστευαν ότι μιλούν με την ασφάλεια της ηλικίας και των επιτυχιών τους. Στην πραγματικότητα όμως είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις ανθρώπων που έχουν ένα όραμα που τους κινητοποιεί. Οι ίδιοι ορίζουν τη φιλοσοφία τους ως smart design elegance, αλλά το αποτυπώνουν με σαφήνεια στον κανόνα «σκέψου έξω από τους κανόνες, αλλά μέσα στο πλαίσιο». Προς το παρόν δουλεύουν πυρετωδώς για τα νέα projects τους στην Αθήνα, τις συνεργασίες στην Τσεχία και βέβαια ένα pavilion που θα ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες στο Λονδίνο και θα ταξιδέψει στον κόσμο. Και ίσως γίνει πραγματικότητα και η πρότασή τους Athens Vision για τη δημιουργία αστικών κήπων στο Βοτανικό. «Αν έχεις κάτι καινούργιο να πεις», συνεχίζουν, «πρέπει να έχεις την τόλμη να το δοκιμάσεις». Όραμα με πραγματισμό, δηλαδή… —www.lc-a.uk. Τ.Ο.

MORE (SISTERS OF MERCY)

Οh the Sisters of Mercy, they are not departed or gone…* Είναι alive & kicking και μάλιστα θα βρεθούν τον Οκτώβριο στην Αθήνα για μία μοναδική συναυλία στο Fuzz Live Music Club. Με την εμβληματική παρουσία του βαρύτονου Andrew Eldritch και τον Doktor Avalanche στα drums, οι Sisters of Mercy, ένα από τα σπουδαιότερα συγκροτήματα που ανέδειξε η post punk σκηνή και αρχιερείς του gothic rock, θα μας θυμίσουν επί σκηνής πολλά από τα τραγούδια που τους έκαναν το θρυλικότερο και πιο επιτυχημένο group του είδους. —24/10, www.fuzzclub.gr, www.thesistersofmercy.com Ι.Α. *Από το ομώνυμο τραγούδι του Leonard Cohen από όπου οι Sisters of Mercy πήραν το όνομά τους.

Η ΑΛΛΗ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ MODELING

Τρώνε vegan και μπέργκερ, έχουν τη δική τους μπάντα, ακούν Joni Mitchell και φωτογραφίζονται όπως νιώθουν. Άλλοτε μελαγχολικά, άλλοτε ωραία. Τα νέα κορίτσια της μόδας δεν έχουν σχέση με τα παλιά. «Οι διεθνείς οίκοι δεν έχουν πλέον ανάγκη τα μοντέλα με τα συμβόλαια εκατομμυρίων», έγραψαν οι Νew York Times. «Τα πρότυπα είναι εκεί έξω, στο δρόμο». Με πρώτη την Stacy Martin: την εντόπισε σε ηλικία 22 χρόνων o Lars von Trier σε casting, την έκανε πρωταγωνίστρια στο Nymphomaniac και από τότε κλείνει το ένα συμβόλαιο μετά το άλλο, όπως φέτος με τη Μiu Miu για την καμπάνια του χειμώνα και το νέο άρωμα. Το ίδιο και η Σουηδέζα Alicia Vikander, μπαλαρίνα, ηθοποιός –συμμετέχει σε έξι διεθνείς παραγωγές– αγαπημένη του Michael Fassbender και πρόσωπο της Louis Vuitton φωτογραφημένη από τον Juergen Teller. Όσο για τη 19χρονη Julia Cumming, ο Τύπος γράφει διθυράμβους για τη μούσα που ανακάλυψε τυχαία ο Hedi Slimane του Saint Laurent ακούγοντας ένα single της νεοϋορκέζικης μπάντας της Sunflower Bean. Με αγορίστικο κούρεμα αλά Natalie Portman στην ταινία Leon, ατίθαση ομορφιά και την αυθεντικότητα της ηλικίας της, μέσα στα 100 πρόσωπα της χρονιάς σύμφωνα με το Dazed, είναι το πρότυπο μιας γενιάς που –επιτέλους– είναι ο εαυτός τους. Τ.Ο.

ΑΤΙΘΑΣΗ ΚΑΡΔΙΑ

Κλείνουν ήδη δύο χρόνια από την πρώτη ταινία, Once Upon a Time, που κυκλοφόρησε το 2013. Η Keira Knightley, μούσα τότε του Karl Lagerfeld, έπαιζε τη νεαρή Coco στα πρώτα της βήματα στην Ντοβίλ πριν γίνει η σιδηρά κυρία της μόδας. Φέτος, ο Karl επιστρέφει σκηνοθετώντας τη δεύτερη ταινία για τη ζωή της Chanel, Really Mean, με πρωταγωνίστρια αυτήν τη φορά την Kristen Stewart, νέα του αγαπημένη μετά τις εμφανίσεις της στην πασαρέλα και τη συμμετοχή της στις καμπάνιες του οίκου. «Άγρια, πραγματικά άγρια, είναι μια Chanel που δεν έχετε ξαναδεί», υποστηρίζει ο μετρ διοχετεύοντας τα πρώτα παραλειπόμενα από το διήμερο γύρισμα στο στούντιο του Luc Besson στο Παρίσι, πριν από την επίσημη πρεμιέρα στο 12o Métiers d’ Art show της Chanel την 1η Δεκέμβριου στη Ρώμη. Η Κristen δηλώνει πανευτυχής που θα συμμετάσχει στο project, αφού το συμβόλαιό της με τον οίκο κρατάει χρόνια και ανέρχεται σε αρκετά εκατομμύρια δολάρια. «Περισσότερο και από σπουδαίος δημιουργός μόδας, ο Karl είναι σπουδαίος δημιουργός εικόνων», σχολιάζει η Guardian. «Είναι ο μόνος που κατάφερε να αναβαπτίσει από τις στάχτες του ένα κλασικό σύμβολο σε κάτι μοντέρνο, νέο και πρωτοποριακό. Χτες ήταν τα χρυσά κορίτσια της πασαρέλας, σήμερα οι ροκ αστέρες, τα χρυσά κορίτσια των δρόμων, όπως η Kristen, που υπερασπίζονται με πάθος αυτό που είναι και μπορούν να μιλήσουν την ίδια γλώσσα με τα κορίτσια από τη Νέα Υόρκη μέχρι τη Σιγκαπούρη και το Τόκιο». H Mademoiselle θα ήταν πραγματικά περήφανη. Chapeau maître! Τ.Ο.

 

Δημήτρης Κατριβέσης

katrivesis

Βράδυ Παρασκευής, η κίνηση δεν έχει αρχίσει ακόμα, αλλά στην ομάδα του Δημήτρη Κατριβέση οι ετοιμασίες προχωρούν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Η άφιξή του στο Kiku είναι η μεταγραφή της σεζόν και παρόλο που ακόμα είναι νωρίς, οι πιστοί του περιμένουν με ανυπομονησία την εξωτική κουζίνα που δημιούργησε την επιτυχία των Cinco και Μistura. Είκοσι δύο χρόνων φεύγει για Τενερίφη, γίνεται δεκτός στo Εl Bulli, φτιάχνει το δικό του εστιατόριο και επιστρέφει εννέα χρόνια μετά με τη φιλοσοφία των νέων νομάδων πάνω στο τρίγωνο JSP, Iαπωνία, Ισπανία, Περού. Καμία σχέση με fusion –όρο που οι chefs αποποιούνται μετά βδελυγμίας– αλλά μια κουζίνα που μπερδεύει μνήμες και ρίζες ποντάροντας στην ένταση.

Προς το παρόν θα λειτουργεί ανακαινισμένο το Kiku Ψυχικού (τηλ. 210 6776759), αλλά οι αλλαγές θα περιλαμβάνουν και το Kiku Κολωνακίου, που θα ξεκινήσει μόνο για μέλη και το Kiku Λονδίνου. Στην κουζίνα του νέου κόσμου προστέθηκε και το περουβιανό Nikkei, που άνοιξε πριν από μια εβδομάδα από την ομάδα των Γιάννη Μωράκη και Γιώργου Μελισσάρη, με chef τον Θάνο Στασινό, με μια κάρτα που περιλαμβάνει όλα τα εμβληματικά της περιοχής. Στην ίδια λογική και το thai bar Budoo του Μίλτου Επιθυμιάδη από το μπαρ Small8, που μπερδεύει το thai με το street food (τηλ. 210 3313845). Όσο για τα φθινοπωρινά βράδια, μας περιμένει ακόμα η ταράτσα του Andaman, το οποίο έγινε must για τα ταϊλανδέζικα cocktails (τηλ. 211 2104939). Τ.Ο.

(ΑΝΤΙ)ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ

gracejones

Στα 16 της έκανε το πρώτο της εξώφυλλο, έκλεισε το πρώτο συμβόλαιο το 1986 με το πρακτορείο Elite, έγινε το πιο ακριβοπληρωμένο μοντέλο, με περιουσία 100 εκ. δολαρίων, και είναι ίσως η μόνη από τα διάσημα κορίτσια των ’90s που δημιούργησε έναν προσωπικό μύθο. Το 2016, η Cindy κλείνει τα 50, μια επέτειο που ξεκίνησε ήδη να τη γιορτάζει με την πολυαναμενόμενη αυτοβιογραφία της Becoming (η Crawford λέει πως της αρέσει ο τίτλος γιατί «συμβολίζει ένα ταξίδι»), που κυκλοφορεί τον άλλο μήνα από τις εκδόσεις Rizzoli. Πάνω από 150 εμβληματικές φωτογραφίες από το προσωπικό της αρχείο, αλλά και μια σειρά κειμένων της ίδιας για διάφορες στιγμές, ανθρώπους και μαθήματα από τη ζωή και την καριέρα της, περιέχονται σε ένα κομψό coffee table βιβλίο, στο εξώφυλλο του οποίου χαμογελά στο φακό του Herb Ritts. «Αυτή η εικόνα αποτυπώνει το πρότυπο του all-American, σέξι, καθημερινού κοριτσιού και είναι τυπική Herb Ritts», σχολιάζει. «Όταν ξεκίνησα ήμουν το κορίτσι της διπλανής πόρτας, χωρίς τίποτα το ξεχωριστό. Πίστευα όμως ότι αυτό ήταν το μεγαλύτερο προσόν μου». Και οι άνθρωποι πίστεψαν σε εκείνη περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο είδωλο των ’90s. Για τους Αμερικανούς άλλωστε η Cindy ήταν (και παραμένει) το απόλυτο American girl. Σε μια άλλη ενδιαφέρουσα έκδοση, η αγριόγατα από το Κίνγκστον της Τζαμάικα, που στα ’70s αναδύθηκε ως η παλλόμενη καρδιά του κόσμου της μόδας, επιτέλους εξιστορεί στην αυτοβιογραφία της I’ll never Write my Memoirs, by Grace Jones (εκδ. Simon & Schuster) πώς πολέμησε για τη δόξα της, παραμερίζοντας κλώνους και ψευτοντίβες που βρέθηκαν στο δρόμο της. Μια απολαυστική, έξαλλη βόλτα σε μια εποχή που γέννησε αξεπέραστα είδωλα παρέα με το μοντέλο – τραγουδίστρια – rule breaker.

 

Πηγή: Καθημερινή

Αμαλία Κυπαρίσση
Αμαλία Κυπαρίσση
Είμαστε αυτό που σκεφτόμαστε
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES