Η παιδεία είναι λύση, αντίδοτο κάθε κοινωνικής νόσου

By  |  0 Comments
Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Στην Αυστραλία, στη Γερμανία, στη Φινλανδία, εστιάζουν στη ψυχοσύνθεση των παιδιών, βοηθώντας τα να μαθαίνουν πώς να είναι ευτυχισμένα. Οι μαθητές δεν αντιμετωπίζονται μόνο σαν μηχανές που πρέπει να απομνημονεύσουν γνώσεις.

Στη Σουηδία πιο αναλυτικά: Ένα δίωρο την εβδομάδα, το πρόγραμμα είναι ελεύθερο και επιλέγουν τα παιδιά κάθε φορά με ψηφοφορία τι μάθημα θέλουν να κάνουν. Τα διαγωνίσματα απαγορεύονται γιατί υπονομεύουν την ομαλή ένταξη του παιδιού στην ομάδα και στην από κοινού προσπάθεια για την επίτευξη ενός στόχου. Οι εκδρομές και οι κάθε είδους ψυχαγωγικές δραστηριότητες είναι εξίσου σημαντικές με τα μαθηματικά και τη γλώσσα και προγραμματισμένες σε εβδομαδιαία βάση.

Κάθε τρίμηνο οι μαθητές δεν βαθμολογούνται, αλλά βαθμολογούν το σχολείο,τα μαθήματα, τους εκπαιδευτικούς. Kαι ναι, δεν χρειάζονται (μόνο) ΛΕΦΤΑ για να χαράξει κάποιος μια εναλλακτική δράση στο χώρο της παιδείας. Όραμα, μεράκι, ανοιχτό μυαλό και ουσιαστική αγάπη για τους αυριανούς πολίτες αυτού του κόσμου χρειάζεται. Οι μεμονωμένες προσπάθειες των εκπαιδευτικών είναι φιλότιμες και άξιες, αλλά είναι απαραίτητη μια ριζική & εκ βαθέων παρέμβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Του κοινωνιολόγου Γιώργου Βασιλορεΐζη

[lyte id=”67ya0nyLED4″ /]

Πηγή: enallaktikidrasi.com

Αμαλία Κυπαρίσση

Μοιραστείτε αυτό άρθρο αν σας άρεσε.

Mητέρα 2 παιδιών, της Παυλίνας και του Αχιλλέα, θέλω να “αιχμαλωτίσω” με λέξεις και εικόνες τις στιγμές που περνάνε γρήγορα… Ταξιδιάρα, gourmet, λάτρης του καλού κρασιού, yogini, βιβλιοφάγος. Αγαπώ το θέατρο, το σινεμά, την ιστορία, τις ιστορίες και τις περιπλανήσεις. Μικρές ή μεγάλες ανακαλύψεις μου φτιάχνουν την ημέρα. Για μένα η ομορφιά της ζωής βρίσκεται στις μικρές απολαύσεις, στις συγκινήσεις, στις στιγμές, στις μεγάλες χαρές αλλά και στις βαθιές απογοητεύσεις…