Πώς να καθαρίσετε τον οργανισμό σας χωρίς να κάνετε δίαιτα αποτοξίνωσης

Διατροφή

4moms team , 23-07-2015

Μπορείς να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου και να τον κρατήσεις μακροπρόθεσμα καθαρό κάνοντας τις παρακάτω 7 μικρές αλλαγές στις καθημερινές σου συνήθειες.

1. Συγχώρεσε τον εαυτό σου για τα στραβοπατήματα και συνέχιζε
Και τι έγινε αν έφαγες λίγο παραπάνω παγωτό; Μην το παρακάνεις με το να κατηγορείς τον εαυτό σου. Σύμφωνα με έρευνες, τα άτομα που προσπαθούν βάρος και αισθάνονται ενοχές για τις περιστασιακές “παρεκτροπές” τους είναι λιγότερο επιτυχή στην απώλεια του βάρους σε σύγκριση με τα άτομα που θεωρούν τα στραβοπατήματά τους σαν έναν τρόπο να γιορτάσουν μια ειδική περίσταση – ακόμη και αν η “ειδική περίσταση” είναι ένα συνηθισμένο βράδυ της Τετάρτης. Κάποιοι διατροφολόγοι θεωρούν ότι οι ενοχές για το φαγητό μπορεί να οδηγήσουν τα άτομα που κάνουν δίαιτα στο να πιστεύουν ότι έχουν χάσει τον έλεγχο και να εγκαταλείπουν παντελώς την προσπάθεια για να χάσουν βάρος.

2. Τρώγε πρωινό πιο αργά την ημέρα
Το αλκοόλ και τα διάφορα γλυκίσματα έχουν ένα πράγμα κοινό: είναι γεμάτα γλυκόζη, ένα συστατικό το οποίο εάν δεν το “κάψουμε” αποθηκεύεται τελικά στο σώμα μας σαν λίπος. Ενώ το να κάψουμε την γλυκόζη ενός μπισκότου δεν είναι και τόσο δύσκολο για το σώμα μας, το να κάψουμε την γλυκόζη 10 μπισκότων είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα. Το σώμα μας απλά δεν μπορεί να αντεπεξέλθει. Αλλά η νυχτερινή νηστεία — ή το να μειώσεις την περίοδο της ημέρας που καταναλώνεις τροφές – μπορεί να σε βοηθήσει να καις επιπλέον γλυκόζη στο σύστημά σου. Σε μια μελέτη, ερευνητές χώρισαν ποντίκια σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα τρεφόταν με μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και η άλλη ομάδα ακολούθησε μια υγιεινή διατροφή. Οι δύο ομάδες στη συνέχεια χωρίστηκαν ξανά στα μισά. Τα μισά ποντίκια σε κάθε ομάδα είχαν τη δυνατότητα να τρώνε όποτε ήθελαν, ενώ τα άλλα μισά είχαν πρόσβαση σε τροφή μόνο για 8 ώρες την ημέρα. Ανεξάρτητα από τη διατροφή που ακολούθησαν τα ποντίκια (υψηλή σε λιπαρά ή υγιεινή), και παρά το γεγονός ότι όλες οι ομάδες κατανάλωναν το ίδιο ποσό θερμίδων, τα ποντίκια που έκαναν νηστεία έμειναν λιγνά ενώ τα ποντίκια που έτρωγαν όποτε ήθελαν έγιναν παχύσαρκα. Οι περισσότεροι εμπειρογνώμονες λένε ότι 12 ώρες χωρίς κατανάλωση τροφής είναι αρκετές για τους περισσότερους ανθρώπους στο να περιέλθει το σώμα τους σε κατάσταση νηστείας. Οπότε αν έφαγες το δείπνο σου στις 9:00 το βράδυ, περίμενε μέχρι τις 9:00 το πρωί για να φας το πρωινό σου.

3. Πίνε πράσινο τσάι
Θέλεις να προσελκύεις βλέμματα θαυμασμού; Βάλε την τσαγιέρα στο μάτι της κουζίνας σου και φτιάξε ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι. Σε μια πρόσφατη μελέτη 12 εβδομάδων, οι συμμετέχοντες που συνδύαζαν την καθημερινή συνήθεια να πίνουν 4 έως 5 φλιτζάνια πράσινο τσάι με μια προπόνηση 25 λεπτών έχασαν κατά μέσο όρο 1 κιλό περισσότερο και περισσότερο λίπος από την κοιλιά τους σε σύγκριση με τα άτομα που δεν έπιναν τσάι. Το πράσινο τσάι είναι εξαιρετικά πλούσιο σε κατεχίνες, ένα είδος αντιοξειδωτικού που επιταχύνει την ικανότητα του ήπατος να μετατρέπει το λίπος σε ενέργεια και αυξάνει την παραγωγή των ενζύμων αποτοξίνωσης στο σώμα που μπορούν να καταπολεμήσουν τον καρκίνο, σύμφωνα με μια έκθεση του Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention. Αυτό σημαίνει ότι εκτός του ότι θα φαίνεσαι και θα αισθάνεσαι πολύ καλά, θα έχεις και πολύ καλύτερη υγεία. Αν δεν σου αρέσει το πράσινο τσάι, μην ανησυχείς. Δοκιμάστε μερικά άλλα τσάγια που έχουν περίπου τα ίδια αποτελέσματα, χωρίς την πικρή γεύση.

4. Φρούτα και λαχανικά
Όταν προσπαθείς να κάνεις αποτοξίνωση, πρέπει να καθαρίσεις την κουζίνα, το ψυγείο και τα ντουλάπια σου από τα αλμυρά σνακ και τα διάφορα γλυκά και θα πρέπει να τα αντικαταστήσεις με άφθονα φρούτα και λαχανικά. Η κατανάλωση καλά πλυμένων (απαλλαγμένων από τα φυτοφάρμακα) φρούτων και λαχανικών είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να κάνεις αποτοξίνωση κάθε μέρα. Αν και όλα τα λαχανικά σου κάνουν καλό, κάποια είναι πιο αποτελεσματικά για την αποτοξίνωση του οργανισμού σου, όπως για παράδειγμα τα παντζάρια και τα αβοκάντο. Τα παντζάρια περιέχουν τα αντιοξειδωτικά betalains που βοηθούν στη συντήρηση και αναζωογόνηση των κυττάρων του ήπατος, που είναι το κατ’ εξοχήν όργανο που φροντίζει την αποτοξίνωση του σώματος. Τα αβοκάντο, από την άλλη πλευρά, οφείλουν την ικανότητά τους να αποτοξινώνουν το σώμα στα λιπαρά οξέα που περιέχουν. Μια μελέτη 22 φρούτων και λαχανικών βρήκε ότι τα αβοκάντο καταπολεμούν την τοξίνη του ήπατος γαλακτοζαμίνη πιο αποτελεσματικά από όλα τα άλλα λαχανικά ή φρούτα. Για να καρπώνεσαι τα οφέλη του αβοκάντο, μπορείς να προσθέτεις μερικές φέτες στα φρούτα ή τις σαλάτες σου ή στα σάντουιτς (όπου χρησιμοποιείς ψωμί από σιτηρά ολικής αλέσεως).

5. Πλένε καλά τα φρούτα και λαχανικά σου
Όσον αφορά τα φρούτα και λαχανικά, αν καταναλώνεις τα κανονικά (όχι τα βιολογικά) προϊόντα, φρόντιζε να τα πλένεις πάρα πολύ καλά, αλλιώς βάζεις στο σώμα σου περισσότερες από τις τοξίνες από τις οποίες προσπαθείς να απαλλαγείς. Η κατανάλωση φυτοφαρμάκων που χρησιμοποιούνται στις συμβατικές καλλιέργειες έχει συνδεθεί με μια πληθώρα προβλημάτων όπως πόνοι στην κοιλιά, ναυτία και διάρροια. Αυτό που είναι ακόμα χειρότερο, είναι το ότι η κατανάλωση φυτοφαρμάκων μπορεί επίσης να προκαλέσει αύξηση του σωματικού βάρους. Αν και οι ερευνητές δεν είναι βέβαιοι για το λόγο, οι τοξίνες που αποθηκεύονται στα λιποκύτταρα πιθανά επηρεάζουν τη διαδικασία με την οποία καίγεται η ενέργεια. Εάν μπορείς να ανταποκριθείς οικονομικά, αγόραζε οικολογικά σταφύλια, μαρούλια, μήλα, αχλάδια, πιπεριές, σέλινο, νεκταρίνια, ροδάκινα, φράουλες ή κεράσια. Αυτά τα προϊόντα έχουν την τάση να περιέχουν τα υψηλότερα επίπεδα φυτοφαρμάκων.

6. Γυμνάσου
Ήδη ξέρεις ότι η συστηματική γυμναστική μπορεί να σε βοηθήσει να κρατάς το βάρος του σώματός σου υπό έλεγχο, να αποφύγεις την υψηλή αρτηριακή πίεση, να περιορίσεις το άγχος, να βελτιώσεις τη διάθεσή σου και να τονώσεις την ενέργειά σου. Όμως η γυμναστική έχει πρόσθετα οφέλη, ιδιαίτερα εάν πρόσφατα το είχες ρίξει λίγο έξω. Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού ή αλκοόλ προκαλεί συνήθως κατακράτηση νερού και δυσκοιλιότητα, δύο παροδικές συνθήκες που μπορούν να σε “φουσκώσουν” ακόμη και αν δεν έχεις βάλει πραγματικό βάρος. Η γυμναστική – και η σωστή ενυδάτωση μετά – μπορεί να σε βάλει στη σωστή νοοτροπία του να προσέχεις την υγεία σου (οπότε είναι λιγότερο πιθανό να παρεκτρέπεσαι στο μέλλον), να σε βοηθήσει να αποβάλεις τις τοξίνες από το σώμα σου μέσω της εφίδρωσης και να κάνεις όλα τα όργανα του σώματός σου να ενεργοποιηθούν.

Εάν το επιτρέπει το πρόγραμμά σου, κάνε την προπόνησή σου πριν φας το πρωινό σου. Όταν καις θερμίδες πριν φας σημαίνει ότι προπονείσαι σε κατάσταση νηστείας, οπότε η ενέργεια που καις προέρχεται από τα αποθέματα λίπους αντί της γλυκόζης που υπάρχει στο σύστημά σου. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να κάψει σχεδόν 20% περισσότερο λίπος σε σχέση με την προπόνηση μετά το φαγητό.

7. Κράτα πάντα κοντά σου νερό με λεμόνι
Μετά από ένα Σαββατοκυριακάτικο φαγοπότι μπορεί να νιώθεις ότι έχεις βάλει βάρος. Τα καλά νέα είναι ότι μπορεί απλά να έχεις “φουσκώσει.” Πολλές τροφές που οι άνθρωποι καταναλώνουν βουλιμικά (τηγανιτές πατάτες, πατατάκια, fast food) είναι γεμάτα με αλάτι, που προκαλεί κατακράτηση υγρών από το σώμα και το κάνει να πρήζεται. Η κατανάλωση άφθονων υγρών λειτουργεί ως ένα φυσικό διουρητικό, βοηθώντας το σώμα να αποβάλλει οποιοδήποτε νερό έχει κρατήσει. Προσθέτοντας φέτες από λεμόνι, lime ή πορτοκάλια στο ποτήρι σου επαυξάνει την αποτελεσματικότητα του νερού. Τα εσπεριδοειδή είναι πλούσια στο αντιοξειδωτικό D-λιμονένιο – μια ισχυρή ένωση που βρίσκεται στην φλούδα τους – που διεγείρει τα ηπατικά ένζυμα (βοηθώντας το σώμα σου να απαλλαγεί από τις τοξίνες) και ενεργοποιεί τα υποτονικά έντερα. Τα εσπεριδοειδή είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη C, που είναι γνωστό ότι βοηθά το σώμα να αποτοξινώνεται και να καίει λίπος.

topgreekgyms.gr

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES