Καρπούζι vs. πεπόνι

Διατροφή

Το καρπούζι και το πεπόνι αποτελούν δύο αγαπημένα φρούτα, απόλυτα συνδεδεμένα με το καλοκαίρι, τη ζέστη και τις διακοπές. Από την άλλη, είναι και τα δύο «παρεξηγημένα», αφού η γλυκιά τους γεύση τα έχει κατατάξει (αδίκως) στα «παχυντικά» φρούτα, με αποτέλεσμα πολλοί που επιθυμούν να ελέγξουν το βάρος τους να τα αποφεύγουν, θεωρώντας ότι προσφέρουν πολλές θερμίδες. Στην πραγματικότητα, αποτελούν επιλογές υψηλής διατροφικής αξίας, ενώ όσον αφορά στο θερμιδικό τους περιεχόμενο, ισχύει για ακόμη μια φορά ο κανόνας του μέτρου, αφού εάν καταναλωθούν χωρίς υπερβολές, οι θερμίδες που αποδίδουν είναι λίγες, αναλογικά με τη θρεπτική τους αξία.

Ας δούμε λοιπόν τι μας προσφέρει καθένα από αυτά, καθώς και πόσες θερμίδες περιέχει τελικά μια ενδεικτική μερίδα

Καρπούζι

Περιέχει σημαντικές ποσότητες καλίου, βιταμίνης C και βιταμίνης Α, ενώ η υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό συμβάλλει στην καλύτερη ενυδάτωση του οργανισμού. Παράλληλα, είναι πλούσιο σε λυκοπένιο, συστατικό που ασκεί ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, κι έχει συνδεθεί από πολλές μελέτες με μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου, και ειδικότερα καρκίνου του προστάτη. Το καρπούζι περιέχει επίσης κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που μετατρέπεται στο σώμα σε αργινίνη, η οποία συγκαταλέγεται στα απαραίτητα για τον οργανισμό αμινοξέα και συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία των αγγείων και τη βελτίωση της κυκλοφορίας.

Πεπόνι

Είναι πλούσιο σε κάλιο και αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η βιταμίνη C και το β-καροτένιο, συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού και την προστασία του από καρδιαγγειακά νοσήματα και διάφορες μορφές καρκίνου. Επιπλέον, περιέχει υψηλά ποσά αδενοσίνης, μιας ουσίας με αντιπηκτικές ιδιότητες που δρα προστατευτικά ενάντια στα εγκεφαλικά επεισόδια. Τέλος, στα θρεπτικά συστατικά του πεπονιού περιλαμβάνεται και η βιταμίνη Β6, που είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Θερμιδικό περιεχόμενο

Ένα φλιτζάνι πεπόνι κομμένο σε κύβους αποδίδει περίπου 60 θερμίδες, ενώ αντίστοιχη ποσότητα καρπουζιού προσφέρει μόλις 46 θερμίδες. Συνεπώς, αντιλαμβάνεται κανείς πως, εάν καταναλωθούν σε «ελεγχόμενη» ποσότητα, τόσο το καρπούζι, όσο και το πεπόνι έχουν να μας προσφέρουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά με χαμηλό ενεργειακό «κόστος». Και αν σκέφτεστε ότι μπορεί εύκολα να «ξεφύγετε» στην ποσότητα, ξεχωρίστε τη μερίδα σας από την πιατέλα που συνήθως σερβίρονται τα εν λόγω φρούτα, ώστε να μην το παρακάνετε…

 

Πηγή: www.neadiatrofis.gr

Αμαλία Κυπαρίσση
Αμαλία Κυπαρίσση
Είμαστε αυτό που σκεφτόμαστε
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES

MORE EDITOR'S ARTICLES

Kids Fair Collection: Δυό μαμάδες έβαλαν σκοπό να ντύσουν όλα τα παιδιά με καινούργια ρούχα

Kids Fair Collection: Δυό μαμάδες έβαλαν σκοπό να ντύσουν όλα τα παιδιά με καινούργια ρούχα

Μια σαραντάρα ίσον δύο εικοσάρες;

Μια σαραντάρα ίσον δύο εικοσάρες;

Γιατί δε συμφωνώ με την αλλαγή φύλου στα 15

Γιατί δε συμφωνώ με την αλλαγή φύλου στα 15

5 “κανόνες” για τη σωστή ανατροφή των παιδιών σύμφωνα με το Χάρβαρντ

5 “κανόνες” για τη σωστή ανατροφή των παιδιών σύμφωνα με το Χάρβαρντ

Carolyn Hartz, ποιό είναι το μυστικό της 70χρονης;

Carolyn Hartz, ποιό είναι το μυστικό της 70χρονης;

Μητέρα δύο αυτιστικών παιδιών διηγείται την ιστορία της σε πρώτο πρόσωπο

Μητέρα δύο αυτιστικών παιδιών διηγείται την ιστορία της σε πρώτο πρόσωπο

Οι “φαντασιώσεις” μιας σαραντάρας

Οι “φαντασιώσεις” μιας σαραντάρας

Οδοιπορικό στην Ήπειρο: ένας μίνι οδηγός

Οδοιπορικό στην Ήπειρο: ένας μίνι οδηγός

“Εάν δεν υπάρχει έρωτας μέσα στην εκπαίδευση, δεν υπάρχει εκπαίδευση”

“Εάν δεν υπάρχει έρωτας μέσα στην εκπαίδευση, δεν υπάρχει εκπαίδευση”